DM1

Szkolenie z linii DM (predykcyjne)

Dm1

Opis kursu

Przeznaczeniem kursu jest wprowadzenie uczestników w obszar analiz data mining i data science realizowanych za pomocą PS CLEMENTINE PRO (w tym IBM SPSS Modeler). Jak pokazuje praktyka, praca na danych z wielu źródeł, takich jak pliki płaskie, bazy danych, czy hurtownie danych, wymaga nie tylko sprawnych narzędzi, ale także analityków, którzy potrafią wykorzystać ich potencjał. Łatwe w obsłudze narzędzie, graficzny interfejs i pełna paleta algorytmów predykcyjnych, ułatwiają i przyspieszają pracę. Poprawne pobieranie, łączenie i weryfikacja jakości danych, są kluczowe dla użyteczności kolejnych analiz. Szkolenie ma na celu skrócenie czasu, który wymagany jest do efektywnego wykorzystania jednego z najbardziej znanych na świecie narzędzi do analiz predykcyjnych - IBM SPSS Modeler. W ramach kursu uczestnicy zdobędą umiejętności poprawnego zarządzania danymi i przygotowania ich do analiz. Omówione zostaną również najczęściej wykorzystywane techniki modelowania predykcyjnego.


Profil uczestnika

Szkolenie adresowane jest do osób, które zaczynają pracę z dużymi i rozproszonymi zbiorami danych, oraz doświadczonych analityków, którzy zdobyte doświadczenie chcą wykorzystać w pracy przy wykorzystaniu PS CLEMENTINE PRO/IBM SPSS Modeler.


Umiejętności zdobywane podczas kursu

  • Podstawy teoretyczne z zakresu eksploracji danych,
  • Realizacja projektów w oparciu o metodykę CRISP-DM,
  • Podstawy obsługi oprogramowania PS CLEMENTINE PRO/IBM SPSS Modeler,
  • Praktyczne wykorzystanie technik data mining w określonych zastosowaniach.

Program zajęć

  1. Wprowadzenie do analiz predykcyjnych,
  2. Metodyka realizacji projektów CRISP-DM,
  3. Podstawowe informacje dotyczące PS CLEMENTINE PRO / IBM SPSS Modeler,
  4. Pobieranie i integracja danych,
  5. Weryfikacja jakości danych,
  6. Przygotowanie danych,
  7. Badanie zależności pomiędzy zmiennymi,
  8. Omówienie dostępnych technik modelowania oraz zasad i sposobów ich wykorzystania,
  9. Porównywanie jakości modeli predykcyjnych,
  10. Omówienie różnych podejść przy wdrażaniu modeli do procesu produkcyjnego.

Czas trwania

  • Szkolenie trwa 16 godzin lekcyjnych (2 dni po 8h)

Wykorzystywane oprogramowanie

  • PS CLEMENTINE PRO / IBM SPSS Modeler

Polecane kursy uzupełniające

Dla zainteresowanych pogłębieniem wiedzy z zakresu przygotowania danych i tworzenia danych analitycznych:

DM 2 - Zrozumienie, ocena jakości i przygotowanie danych do modelowania

Dla zainteresowanych budową modeli klasyfikacyjnych typujących klientów do kampanii marketingowych:

MC 2b - Analityczny wybór grup docelowych do kampanii marketingu bezpośredniego

Kontakt

Porozmawiajmy

o szkoleniu dopasowanym do Twoich potrzeb

Chętnie odpowiemy na twoje pytania, skontaktuj się z nami w sprawie oferty

Filip Krzystanek

Analityczne Rozwiązania Biznesowe

bankowość i finanse, ubezpieczenia, windykacja, e-commerce, agencje badawcze, usługi konsultingowe, media i reklama, IT, szkolenia

Filip Krzystanek

Menedżer

 +48 797 727 092

Ustawienia dostępności
Zwiększ wysokość linii
Zwiększ odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Większy kursor