Opis kursu
Praca analityka w obszarze wykonywania analiz marketingowych kusi ciekawymi tematami badań, możliwością wykazania się kreatywnością, wpływania na kształtowanie marek, produktów, strategii firmy, czy wyboru modelu biznesowego. Może być jednak bardzo żmudna, monotonna, niewdzięczna, czasami frustrująca, kiedy pod koniec pracy okaże się, że popełniliśmy błąd i musimy wrócić do początku. Analityk, pracujący na danych spędza około 80% czasu nad ich przygotowaniem. Przyjmując tę informację, krytycznie ważne staje się, aby na początku zdobyć jak najsolidniejsze umiejętności radzenia sobie z danymi. Wszystko po to, aby praca na danych nie zajmowała większości naszego czasu. Bazując na praktycznych przykładach, zaprezentujemy uczestnikom kolejne etapy pracy analityka – od przygotowania danych, prowadzenia podstawowych analiz, aż do przygotowania raportów. W trakcie szkolenia dużo uwagi poświęcimy interpretacji uzyskiwanych wyników badań marketingowych i wyciąganiu praktycznych wniosków z analizy.
Profil uczestnika
Szkolenie adresowane jest do osób zajmujących się badaniami marketingowymi, zainteresowanych przygotowaniem danych do analiz oraz podstawowymi technikami statystycznymi wykorzystywanymi w analizach rynku.
Umiejętności zdobywane podczas kursu
- Tworzenie i opis zbiorów danych,
- Pobieranie danych w różnych formatach,
- Łączenie danych pochodzących z różnych źródeł,
- Przygotowanie danych do analizy,
- Podstawowe techniki analizy danych,
- Prezentacja wyników analiz i raportowanie.
Program zajęć
- Pobieranie danych z różnych źródeł – od arkuszy kalkulacyjnych do baz danych,
- Opis danych i ich wstępne przygotowanie – etykiety i kodowania braków danych,
- Łączenie danych z różnych źródeł – badania rynku, dane sprzedażowe itp.,
- Operacje na danych – wyliczanie sum i średnich w grupach, dobór grup obserwacji,
- Transformacje zmiennych – od rekodowanie do normalizacji i standaryzacji informacji,
- Czyszczenie zbiorów danych – sposoby radzenia sobie z problemami w danych,
- Wprowadzenie do podstawowych technik analiz danych w analizach marketingowych,
- Opis statystyczny charakterystyk klienta z użyciem tabel i wykresów,
- Analiza wpływu różnych cech na zachowania klientów przy wykorzystaniu tabel krzyżowych,
- Prezentacja wyników z użyciem tabel: listingi obserwacji, kostki OLAP, złożone zestawienia tabelaryczne,
- Wizualizacja informacji: wykresy prezentacyjne i statystyczne, dashboard oraz prezentacja na mapach,
- Tworzenie, edycja i zarządzanie raportami w PS IMAGO PRO – wprowadzenie.
Czas trwania
- Szkolenie trwa 24 godzin lekcyjnych (3 dni po 8h)
Wykorzystywane oprogramowanie
- PS IMAGO PRO / IBM SPSS Statistics
Polecane kursy uzupełniające
Dla zainteresowanych pogłębianiem wiedzy dotyczącej analiz marketingowych o wykorzystanie technik wielowymiarowych:
MC 2 – Analiza rynku przy użyciu technik wielowymiarowych
Dla zainteresowanych wielowymiarowymi technikami analizy danych: