MC3a

Pozycjonowanie z wykorzystaniem map percepcyjnych i technik skalowania optymalnego

Mc3a

Opis kursu

Pokazanie na jednym wykresie, jak marki i produkty plasują się wobec siebie było zawsze atrakcyjne dla osób wykonujących analizy marketingowe. Łatwo je przedstawić decydentom, zamieścić w prezentacji czy raporcie. Jest to dużo bardziej atrakcyjne i łatwiejsze do propagowania niż pokazywanie kilkudziesięciu wykresów, tabel porównujących marki pod względem jednej cechy. Motywy tworzenia takich wykresów są jasne, ale jak odpowiedzialnie i odpowiednio zredukować dużą lub bardzo dużą liczbę cech do jednego lub dwóch wymiarów? Jak różne cechy współtworzą jeden wymiar? Czy mają wpływ na drugi wymiar? Jak nasza marka pozycjonuje się względem innych? Jak interpretować takie dwuwymiarowe wykresy zwane biplotami? Jak je tworzyć? Celem kursu jest intensywne wytłumaczenie i przećwiczenie wykorzystania wielowymiarowych technik redukcji opisu do tworzenia map percepcyjnych. Kurs przeprowadzi uczestników przez analizę czynnikową, analizę głównych składowych, analizę korespondencji, aż do nieliniowej analizy korelacji kanonicznych.


Profil uczestnika

Kurs przeznaczony jest dla osób samodzielnie wykonujących analizy marketingowe. Uczestnicy powinni posiadać znajomość podstaw obsługi programu IBM SPSS Statistics/PS IMAGO PRO i zagadnień statystycznej analizy danych w zakresie omawianym na kursach średniozaawansowanych.


Umiejętności zdobywane podczas kursu

  • Zapoznanie z procesem tworzenia map percepcyjnych od przygotowania danych do ostatecznej wizualizacji,
  • Dobór technik i ich parametrów w zależności od użytych danych,
  • Wiedza z zakresu wykorzystania technik skalowania optymalnego,
  • Wizualizacja wyników analiz na biplotach.

Program zajęć

  1. Wprowadzenie do analizy czynnikowej i analizy głównych składowych,
  2. Analiza głównych składowych i analiza czynnikowa,
  3. Przykłady wykorzystania analizy czynnikowej do budowy map percepcyjnych,
  4. Wprowadzenie do technik skalowania optymalnego,
  5. Wielowymiarowa analiza korespondencji,
  6. Omówienie wyników analizy korespondencji,
  7. Analiza głównych składowych dla danych jakościowych (CATPCA),
  8. Nieliniowa analiza korelacji kanonicznych (OVERALS),
  9. Mapy percepcyjne oparte o średnie.

Czas trwania

  • Szkolenie trwa 24 godzin lekcyjnych (3 dni po 8h)

Wykorzystywane oprogramowanie

  • PS IMAGO PRO / IBM SPSS Statistics

Polecane kursy uzupełniające

Dla zainteresowanych zagadnieniami budowy produktu optymalnego w oparciu o preferencje konsumentów:

MC 3b - Kształtowanie produktów i segmentacja rynku w oparciu o preferencje konsumentów

Kontakt

Porozmawiajmy

o szkoleniu dopasowanym do Twoich potrzeb

Chętnie odpowiemy na twoje pytania, skontaktuj się z nami w sprawie oferty

Filip Krzystanek

Analityczne Rozwiązania Biznesowe

bankowość i finanse, ubezpieczenia, windykacja, e-commerce, agencje badawcze, usługi konsultingowe, media i reklama, IT, szkolenia

Filip Krzystanek

Menedżer

 +48 797 727 092

Ustawienia dostępności
Zwiększ wysokość linii
Zwiększ odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Większy kursor