MC3b

Kształtowanie produktów i segmentacja rynku w oparciu o preferencje konsumentów

Mc3b

Opis kursu

Celem szkolenia jest zachęcenie do wykorzystywania w praktyce analityka rynku jednej z ważniejszych technik badania preferencji klientów – analizy conjoint. W trakcie prac nad produktem, wszystkie jego atrybuty w mniejszym lub większym stopniu efektem kompromisu pomiędzy możliwościami technologicznymi, ekonomicznymi, prawnymi oraz związanymi z preferencjami klientów. Technika conjoint ma pomóc decydentom w wybraniu najbardziej opłacalnego wariantu tego kompromisu. Pomaga ona w określeniu znaczenia poszczególnych cech produktu i ich różnych zestawień dla klientów. Dzięki temu można lepiej dostosować produkt do preferencji klientów i dokonać modyfikacji, które pozwolą zdobyć realną przewagę nad konkurencją. W trakcie szkolenia, analitycy nauczą się całego procesu prowadzenia tej analizy – od planowania badania po wykonanie analiz segmentacyjnych w oparciu o oszacowane preferencje poszczególnych osób biorących udział w badaniu.


Profil uczestnika

Szkolenie adresowane jest do osób zajmujących się badaniami marketingowymi, zainteresowanych wykorzystaniem wielowymiarowych technik statystycznych w analizach rynku.


Umiejętności zdobywane podczas kursu

  • Zapoznanie z procesem przygotowania badań preferencji od przygotowania planu do analizy wyników,
  • Wiedza na temat wykorzystania techniki łącznego oddziaływania cech w badaniach preferencji,
  • Dobór parametrów analizy conjoint w zależności od użytych danych,
  • Zapoznanie z procesem wyodrębniania grup za pomocą analizy skupień,
  • Prawidłowe określanie liczby i spójności wyodrębnionych grup.

Program zajęć

  1. Analiza łącznego oddziaływania cech – wprowadzenie,
  2. Przygotowanie kart z konceptami produktów,
  3. Realizacja badania,
  4. Analiza łącznego oddziaływania cech w analizie preferencji produktowych,
  5. Symulacje – ocena konceptów nieuwzględnionych w badaniu,
  6. Hierarchiczna analiza skupień – wprowadzenie,
  7. Praktyczne wykorzystanie hierarchicznej analizy,
  8. Analiza skupień metodą k-średnich – wprowadzenie,
  9. Praktyczne wykorzystanie analizy k-średnich,
  10. Wykorzystanie technik grupowania do segmentacji klientów w oparciu o preferencje.

Czas trwania

  • Szkolenie trwa 24 godziny lekcyjne (3 dni po 8h)

Wykorzystywane oprogramowanie

  • PS IMAGO PRO / IBM SPSS Statistics

Polecane kursy uzupełniające

Dla zainteresowanych zagadnieniami pozycjonowania produktów i marek:

MC 3a - Marketing i analityczny CRM. Pozycjonowanie z wykorzystaniem map percepcyjnych i technik skalowania optymalnego

Kontakt

Porozmawiajmy

o szkoleniu dopasowanym do Twoich potrzeb

Chętnie odpowiemy na twoje pytania, skontaktuj się z nami w sprawie oferty

Filip Krzystanek

Analityczne Rozwiązania Biznesowe

bankowość i finanse, ubezpieczenia, windykacja, e-commerce, agencje badawcze, usługi konsultingowe, media i reklama, IT, szkolenia

Filip Krzystanek

Menedżer

 +48 797 727 092

Ustawienia dostępności
Zwiększ wysokość linii
Zwiększ odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Większy kursor