Segmentacja w działaniu, czyli kim są twoi klienci?

Typ wydarzenia: Webinarium SPSS&MORE

O wydarzeniu

Webinarium SPSS&MORE to zdalna forma spotkania organizowanego przez Predictive Solutions (dawniej SPSS Polska), prezentującego wykorzystanie analizy danych i technologii analitycznych. Nasze spotkania mają na celu dzielenie się doświadczeniem i poszukiwanie inspiracji do własnych działań.

Na webinarium, w oparciu o case study zaprezentujemy techniki segmentacyjne w działaniu. Pokażemy jak wykorzystując własne dane dopasować oferty do różnych grup konsumentów, czy określić znaczenie wybranych grup docelowych dla podejmowanych działań. Podchodząc do tematu bardziej technicznie, przedstawimy zastosowania technik grupowania, których przykładem może być analiza metodą k-średnich oraz technik klasyfikacyjnych, takich jak drzewa decyzyjne, korzystając z PS IMAGO PRO. Całość zepniemy raportem z wnioskami z analizy danych, czyli pokażemy jak atrakcyjnie i czytelnie udostępniać wyniki, by usprawnić  podejmowanie decyzji.

 

korzyści

 

Dowiedz się, kim są Twoi  klienci

Do rozpoznania potrzeb klientów, mieszkańców, czy osób korzystających z programów rządowych lub samorządowych, można podchodzić na zasadzie zbadania potrzeb każdego z nich indywidualnie. Można również pogrupować ich w segmenty podobnych do siebie osób. To podstawa, aby przy ograniczonych środkach spróbować dostosować swoje działania do ich potrzeb i na tym zyskać w różnych aspektach, nie tylko finansowych (np. większe zadowolenie klientów). Umiejętność korzystania z danych i narzędzi do ich analizy może w takim podejściu być bardzo przydatna. Pozwoli efektywnie identyfikować wartościowych klientów i wzorce ich zachowań.

Techniki segmentacyjne w działaniu

W trakcie webinarium zaprezentujemy jak prawidłowo dobrać techniki segmentacyjne aby rozwiązać postawiony problem i jak poprawnie interpretować otrzymane wyniki. Kiedy korzystać z technik grupowania, a kiedy z technik klasyfikacyjnych. Umiejętność przełożenia pytań biznesowych na język danych i analizy jest kluczowa dla efektywnej pracy analityka i decydenta.

Wizualizacja i udostępnianie wyników

Pokażemy najlepsze praktyki w prezentacji wyników segmentacji. Nie wystarczy dysponować paletą wykresów i tabel, trzeba umieć zmienić je w czytelny obraz sytuacji, tak by ułatwić podejmowanie decyzji. Spojrzymy na raport okiem jego odbiorcy – Jak interpretować wyniki? Jak prezentować kluczowe zależności? Jak łatwo udostępniać wyniki różnym grupom odbiorców o różnych potrzebach? Po prostu system zarządzania przetworzonymi informacjami w działaniu.

Harmonogram

16 marca 2021
10:50 - 11:00

Zapraszamy do poczekalni. Znajdują się w niej materiały dla uczestników

11:00 - 11:05

Przywitanie uczestników

11:05 - 11:20

Klient, czyli kto? Zrozumienie klienta i dopasowanie oferty do jego potrzeb

  1. Identyfikacja klientów i zrozumienie ich aktywności
  2. Poszerzenie bazy klientów w atrakcyjnych grupach docelowych
  3. Zwiększenie skuteczności sprzedaży w oparciu o dopasowane propozycje
11:20 - 11:55

Wykorzystanie technik statystycznych w procesie segmentacji

  1. Wprowadzenie do tematyki segmentacji
  2. Podział jednostek na homogeniczne segmenty za pomocą technik grupowania
  3. Profilowanie segmentów i wskazanie kluczowych czynników segmentacji przy wykorzystaniu wielowymiarowych technik klasyfikacyjnych
  4. Wykresy i tabele, czyli o tworzeniu raportu dopasowanego do potrzeb odbiorców
11:45 - 12:05

Porozmawiajmy o wynikach – dlaczego analityk i odbiorca raportu muszą się dobrze rozumieć

  1. System informacyjny gromadzący wiedzę z różnych obszarów
  2. Raport oczami analityka – publikacja, zarządzanie, automatyzacja
  3. Raport oczami decydenta – kompleksowa informacja, nawigacja, aktualizacja
  4. Omówienie wyników segmentacji i budowa rekomendacji biznesowych na podstawie przygotowanego raportu
12:15 - 12:30

Dyskusja Q&A

12:30

Zakończenie webinarium

 

Nasi prelegenci

Marzena Ciesielska
Marzena Ciesielska
Przemysław Solecki
Przemysław Solecki

Marzena Ciesielska

Ukończyła socjologię na Uniwersytecie Jagiellońskim. Przygodę z analizą danych zaczęła w Predictive Solutions (dawniej SPSS Polska), współpracując z klientami z branży finansowej. Przez ponad 7 lat pracowała w największej agencji badawczej w Polsce przeprowadzając badania społeczne, a także współpracując z klientami z obszaru public. W Predictive Solutions zajmuje się współpracą z administracją publiczną oraz instytutami badawczo – rozwojowymi, w zakresie zaawansowanych rozwiązań do analizy danych i raportowania.

Przemysław Solecki

Absolwent socjologii na Uniwersytecie Jagiellońskim, specjalizacja „Badania społeczne i analiza danych”. Swoje pierwsze doświadczenia zdobywał w Urzędzie Statystycznym w Krakowie, a następnie przez ponad 7 lat zajmował się analizą danych w Dziale Marketingu Grupy RMF. W Predictive Solutions pracuje na stanowisku Starszego Konsultanta ds. Statystycznej Analizy Danych. Specjalizuje się w zagadnieniach badań społecznych, klasycznych metodach analiz ilościowych, wizualizacji oraz automatyzacji.

 OPIEKUN SPOTKANIA