Wykorzystanie drzew regresyjnych do analizy wartości zakupów cz.2
Drzewa regresyjne mogą stanowić rozszerzenie możliwości regresji liniowej czy też analizy wariancji.
Skalowanie wielowymiarowe - ALSCAL a pozycjonowanie marki
Jak ustalić pozycję produktu względem konkurencji i odczytać przypisane mu cechy?
Automatyczne modelowanie liniowe – modele zespolone
Główna idea polega na wykorzystaniu kilku różnych modeli, z których każdy ma swój błąd predykcji, tak aby ten błąd zredukować.
Ile wart jest ten samochód – o doborze zmiennych w modelowaniu liniowym
Druga część serii serię poświęconej procedurze Automatycznego modelowania liniowego.
Wykorzystanie drzew regresyjnych do analizy wartości zakupów cz.1
W jaki sposób oszacować potencjalną wartość zakupów, czy też zmniejszyć ryzyko strat związanych z udzieleniem kredytu?
Sprinterska analiza predykcyjna – automatyzacja w modelowaniu liniowym
Dzisiejszy artykuł jest wstępem do Automatycznego modelowania liniowego.
Mediator czy moderator – trzecia zmienna analizie
Dodatkowy predyktor w analizie na pierwszy rzut oka komplikuje relację dwóch zmiennych i utrudnia jej odczytanie przez badacza. Nierzadko jednak jego wykorzystanie jest niezbędne,...
Kartogram - w poszukiwaniu wzorców przestrzennych
Rozwój oprogramowania do analizy statystycznej pozwala analitykowi na przygotowanie wielu ciekawych form wizualizacji danych.
SNA, czyli sieć jako obiekt analizy
W dzisiejszym wpisie zajmiemy się tematem Social Network Analysis (SNA), czyli najkrócej i najprościej mówiąc, analizą relacji, bądź analizą sieci społecznej. SNA to badanie...
Co to znaczy dobrze, a co źle, czyli alerty w dashboardach
Dashboardy są jednym z rodzajów raportowania, który pozwala analitykowi na przekazanie informacji w zwięzłej formie.
Co lubisz w swojej pracy – zmienne ilościowe w analizie korespondencji
W hipotetycznym przedsiębiorstwie przeprowadzono badanie satysfakcji pracowników. Oceniono 7 wymiarów.