Ile wart jest ten samochód – o doborze zmiennych w modelowaniu liniowym
Druga część serii serię poświęconej procedurze Automatycznego modelowania liniowego.
Druga część serii serię poświęconej procedurze Automatycznego modelowania liniowego.
W jaki sposób oszacować potencjalną wartość zakupów, czy też zmniejszyć ryzyko strat związanych z udzieleniem kredytu?
Dzisiejszy artykuł jest wstępem do Automatycznego modelowania liniowego.
Dodatkowy predyktor w analizie na pierwszy rzut oka komplikuje relację dwóch zmiennych i utrudnia jej odczytanie przez badacza. Nierzadko jednak jego wykorzystanie jest niezbędne,...
Rozwój oprogramowania do analizy statystycznej pozwala analitykowi na przygotowanie wielu ciekawych form wizualizacji danych.
W dzisiejszym wpisie zajmiemy się tematem Social Network Analysis (SNA), czyli najkrócej i najprościej mówiąc, analizą relacji, bądź analizą sieci społecznej. SNA to badanie...
Dashboardy są jednym z rodzajów raportowania, który pozwala analitykowi na przekazanie informacji w zwięzłej formie.
W hipotetycznym przedsiębiorstwie przeprowadzono badanie satysfakcji pracowników. Oceniono 7 wymiarów.
W badaniach ankietowych często wykorzystuje się pytania, w których respondenci mają za zadanie ocenić na tej samej skali różnego rodzaju elementy.
Analizując dane dotyczące migracji, transportu, handlu zagranicznego czy ruchu użytkowników na naszym serwisie internetowym, często stajemy przed problemem atrakcyjnej...
Analiza częstości, struktury badanej grupy czy też wkładu poszczególnych pozycji w jakąś zsumowaną wartość stanowi jedno z pierwszych zadań analityka.
Wykres hierarchiczny można również znaleźć pod nazwą Sunburst chart (co możemy tłumaczyć jako rozbłysk Słońca) lub jako wykres słonecznikowy.