To zagadnienie było główną tematyką webinarium Data Mining w dydaktyce, które odbyło się 13 listopada 2025 roku. Podczas spotkania nasza prelegentka Ekaterina Novokreshchenova, konsultantka ds. analitycznych rozwiązań biznesowych, pokazała, jak nauczanie analizy danych może być przystępne, angażujące i bliskie realiom rynku pracy. Omówiła również znaczenie data miningu jako sposobu odkrywania wzorców i zależności w dużych zbiorach danych. W dydaktyce ten proces pełni szczególnie ważną rolę w rozwijaniu analitycznego myślenia i pracy z rzeczywistymi danymi.
Następnie nasza specjalistka ds. analizy danych – Natalia Afek, zaprezentowała krok po kroku, jak w prosty sposób prowadzić analizę i wizualizację procesów analitycznych za pomocą PS CLEMENTINE PRO.
Podczas webinaru uczestnicy mieli okazję poznać również program ARIADNA, który zapewnia uczelniom kompleksowe wsparcie – od licencji edukacyjnych, po szkolenia i certyfikację studentów.
Dziękujemy serdecznie wszystkim uczestnikom za obecność oraz aktywne uczestnictwo w spotkaniu.