Dla Urzędu Komunikacji Elektronicznej przygotowaliśmy analizę wpływu konsolidacji operatorów telekomunikacyjnych na sytuację klientów detalicznych.
Wynikiem prac analitycznych była możliwość nałożenia profili klientów poszczególnych operatorów na siebie, a przez to dopasowanie oferty danej firmy do klientów innej firmy. Dzięki pracom z użyciem zaawansowanych algorytmów AI i doborowi odpowiedniej metody analizy można było dokonać oceny fuzji zarówno na poziomie struktur administracyjnych — np. województwo czy miejscowość, jak i na poziomie szczegółowym — gospodarstw domowych.
PROBLEM
- W związku ze złożeniem wniosku dotyczącego fuzji dwóch operatorów telekomunikacyjnych zaistniała potrzeba zbadania skutków takiej decyzji dla rynku cen.
- Należało sprawdzić, jakie korzyści/koszty dla klientów przejmowanego dostawcy może przynieść fuzja obu podmiotów.
ROZWIĄZANIE
- Przygotowanie danych do analitycznego modelowania.
- Przeprowadzenie modelowania zmierzającego do zbudowania profili klientów w oparciu o parametry ofert dostawcy A (przejmującego) i ich przypisanie do klientów dostawcy B (przejmowanego).
- Nałożenie na wyniki modelowania informacji o cenach, charakterystykach socjodemograficznych i ograniczeniach infrastrukturalnych usług.
- Interpretacja wyników profilowania wraz ze wsparciem przy ich wykorzystaniu do tworzenia raportu końcowego.
Efekt/korzyści:
- Przygotowanie raportu, w którym zaprezentowano prognozowane skutki fuzji operatorów, będące podstawą do podjęcia ostatecznej decyzji.
Szczegóły projektu
Czas realizacji | Oprogramowanie | Zaangażowany zespół |
6 tygodni |
|
|