Ocena skłonności do skorzystania z karty kredytowej

Tekst przeczytasz w:  1 minutę

Dla jednego z banków  zbudowaliśmy model  pozwalający  przewidzieć skłonność klientów do skorzystania z oferty na jeden z typów karty kredytowej. 

Chcąc podnieść efektywność kampanii musieliśmy spojrzeć na posiadane dane świeżym okiem. Zrezygnowaliśmy z klasycznego targetowania opartego na demografii , w zamian sięgając po dane opisujące zachowania klientów i korzystanie z innych produktów. Takie podejście pozwoliło trafnie ocenić zapotrzebowanie klienta na produkt Banku i podnieść efektywność kampanii sprzedażowych.

PROBLEM

  • Niska efektywność kampanii bezpośrednich dla kart kredytowych
  • Targetowanie oparte tylko o dane demograficzne i socjo-ekonomiczne.

ROZWIĄZANIE

  • Budowa modelu przewidywanej skłonności klientów do skorzystania z oferty na kartę kredytową.
  • Uwzględnienie danych produktowych i transakcyjnych służące poprawie jakości modeli.
  • Odrzucenie większości wskaźników demograficznych – z definicji kierują model e kampanie do kontaktowania się „w kółko” z tymi samymi klientami.
  • Przygotowanie automatycznego procesu scoringowego.

Efekt/korzyści:

  • Ograniczenie kosztów i pracochłonności doradców klienta w oddziałach dla kampanii sprzedażowych kart kredytowych.
  • Wzrost efektywności kampanii kart kredytowych.

Przykład procedury integrującej dane o transakcjach klientów w różnych kanałach

Przykład procedury integrującej dane o transakcjach klientów w różnych kanałach. Dane mogą być wykorzystane do porównania sytuacji sprzed i po uruchomieniu kredytu gotówkowego w celu lepszego zrozumienia zaspokajanych potrzeb klientów.

Szczegóły projektu

Czas realizacji

Oprogramowanie

Zaangażowany zespół

4 tygodnie

PS CLEMENTINE PRO

Predictive Solutions - 2 osoby.

Po stronie klienta - 2 osoby zaangażowane bezpośrednio i 2 osoby odbierające wyniki.


Udostępnij artykuł w social mediach:



Branże:


Zainteresowaliśmy Cię?

Chętnie porozmawiamy na tematy dotyczące zastosowania analizy danych w Twoich działaniach

Dysponujemy wiedzą z wielu obszarów i znamy specyfikę branż.

Filip  Krzystanek

Filip Krzystanek

Zastępca dyrektora, analityczne rozwiązania biznesowe

797727092
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe