Ocena skłonności do skorzystania z karty kredytowej

Tekst przeczytasz w: 1 minutę.

Dla jednego z banków  zbudowaliśmy model  pozwalający  przewidzieć skłonność klientów do skorzystania z oferty na jeden z typów karty kredytowej. 

Chcąc podnieść efektywność kampanii musieliśmy spojrzeć na posiadane dane świeżym okiem.  Zrezygnowaliśmy z klasycznego targetowania opartego na demografii , w zamian sięgając po dane opisujące zachowania klientów i korzystanie z innych produktów. Takie podejście pozwoliło trafnie ocenić zapotrzebowanie klienta na produkt Banku i podnieść efektywność kampanii sprzedażowych.             

 

PROBLEM

  • Niska efektywność kampanii bezpośrednich dla kart kredytowych
  • Targetowanie oparte tylko o dane demograficzne i socjo-ekonomiczne.

ROZWIĄZANIE

  • Budowa modelu przewidywanej skłonności klientów do skorzystania z oferty na kartę kredytową.
  • Uwzględnienie danych produktowych i transakcyjnych służące poprawie jakości modeli.
  • Odrzucenie większości wskaźników demograficznych– z definicji kierują model e kampanie do kontaktowania się „w kółko” z tymi samymi klientami.
  • Przygotowanie automatycznego procesu scoringowego.

 

Efekt/korzyści:

  • Ograniczenie kosztów i pracochłonności doradców klienta w oddziałach dla kampanii sprzedażowych kart kredytowych.
  • Wzrost efektywności kampanii kart kredytowych.

 

Przykład procedury integrującej dane o transakcjach klientów w różnych kanałach

Przykład procedury integrującej dane o transakcjach klientów w różnych kanałach. Dane mogą być wykorzystane do porównania sytuacji sprzed i po uruchomieniu kredytu gotówkowego w celu lepszego zrozumienia zaspokajanych potrzeb klientów.

Szczegóły projektu

 

Czas realizacji

4 tygodnie

Oprogramowanie

PS CLEMENTINE PRO

Zaangażowany zespół

Predictive Solutions - 2 osoby.

Po stronie klienta - 2 osoba zaangażowane bezpośrednio i  2 osoby odbierające wyniki.


Udostępnij artykuł w social mediach



Branże:
bankowość

Zainteresowaliśmy Cię?

Chętnie porozmawiamy na tematy dotyczące zastosowania analizy danych w twoich działaniach.
Dysponujemy wiedzą z wielu obszarów i znamy specyfikę branż.

Filip Krzystanek
bankowość i finanse, ubezpieczenia, windykacja, e-commerce, agencje badawcze, usługi konsultingowe, media i reklama, IT, szkolenia

Filip Krzystanek

Menedżer, analityczne rozwiązania biznesowe

  +48 797 727 092