Dla jednego z klientów z branży e-commerce przygotowaliśmy rozwiązanie, które optymalizuje proces realizacji zamówień. Wykorzystaliśmy różnego typu dane do zbudowania modeli predykcyjnych, które identyfikują podejrzane przypadki występujące w systemie składania zamówień. Dzięki wiedzy eksperckiej, wykorzystaniu reguł i modeli predykcyjnych, zwiększyliśmy skuteczność wykrywania nadużyć, a zarazem utrzymaliśmy szybką ścieżkę realizacji zamówień.
PROBLEM
- Efektywne wykorzystanie danych z różnych systemów.
- Usprawnienie i optymalizacja programów oferowanych konsumentom.
- Zwiększenie skuteczności wykrywania potencjalnych nadużyć w systemie zamówień.
- Obniżenie kosztów związanych z realizacją zamówień będących nadużyciem/wyłudzeniem.
- Utrzymanie szybkiej ścieżki realizacji zamówień do Klientów.
ROZWIĄZANIE
- Zbudowanie mechanizmów pozwalających na sprawne wykorzystanie danych sprzedażowych, transakcyjnych oraz danych o produktach i zachowaniach Klienta.
- Budowa modeli wyszukujących podejrzane wzorce (sekwencje zdarzeń) i czynniki ryzyka.
- Budowa modelu wyszukującego anomalie (nietypowe zachowania).
Efekt/korzyści:
- Szybsza identyfikacja problematycznych zamówień.
- Identyfikacja nowych wzorców i reguł związanych z nadużyciami.
- Uszczelnienie systemu realizacji zamówień.
- Usprawnienie procesu realizacji zamówień.
- Obniżenie kosztów generowanych przez zamówienia będące nadużyciami.
Szczegóły projektu
Czas realizacji |
Oprogramowanie |
Zaangażowany zespół |
---|---|---|
8 tygodni |
PS CLEMENTINE PRO |
Predictive Solutions - 2 osoby. Po stronie klienta - 1 osoba zaangażowana bezpośrednio i 1 osoba odbierająca wyniki i biorąca udział w ustaleniach biznesowych. |