Reaktywne oferowanie produktów

Tekst przeczytasz w: 1 minutę.

Zbudowanie modelu „Next best offer” pozwoliło dobrać spersonalizowane oferty dla klientów, którzy sami kontaktują się z bankiem.

W momencie pojawienia się klienta w kanale kontaktu, konsultant ma przygotowaną w systemie CRM ofertę, która aktualnie cechuje się największym prawdopodobieństwem zakupu przez tego klienta.

PROBLEM

  • Okazje sprzedażowe związane z ruchem przychodzącym nie były obsługiwane komunikacją spersonalizowaną. Pojawiający się w kanale kontaktu klient otrzymywał standardowe komunikaty  dotyczące oferty banku.

ROZWIĄZANIE

  • Budowa modelu „Next Best Offer” – zestawu stabilnych reguł dla około 20. produktów, które mogą być zaoferowane klientowi w komunikacji w ramach procesu jego obsługi.
  • Wdrożenie modelu do scoringu – baza klientów jest pre-scorowana, a informacje o kolejnych propozycjach dla klientów oczekują w kanale komunikacji.
  • Aktualizacja ofert dokonywana jest co dwa tygodnie.

 

 

Efekt/korzyści:

  • Wykorzystanie kanałów pasywnych do oferowania produktów.
  • Wzrost sprzedaży wśród klientów kontaktujących się z bankiem.

 

 Next Best Offer

 Przykładowe reguły Next Best Offer wdrożone w kanałach kontaktu z klientami

 

Szczegóły projektu

 

Czas realizacji

6 tygodni

Oprogramowanie

PS CLEMENTINE PRO

Zaangażowany zespół

Predictive Solutions - 2 osoby.

Po stronie klienta - 2 osoby zaangażowane bezpośrednio i 1 osoba odbierająca wyniki.


Oceń artykuł:


Branże:
bankowość

Udostępnij artykuł w social mediach

Zostańmy w kontakcie!

Chcesz dostawać wiadomości o nowych wpisach na blogu
i webinarach z zakresu analizy danych?
Zapisz się na powiadomienia e-mail.