Reaktywne oferowanie produktów

Tekst przeczytasz w:  1 minutę

Zbudowanie modelu „Next best offer” pozwoliło dobrać spersonalizowane oferty dla klientów, którzy sami kontaktują się z bankiem.

W momencie pojawienia się klienta w kanale kontaktu, konsultant ma przygotowaną w systemie CRM ofertę, która aktualnie cechuje się największym prawdopodobieństwem zakupu przez tego klienta.

PROBLEM

  • Okazje sprzedażowe związane z ruchem przychodzącym nie były obsługiwane komunikacją spersonalizowaną. Pojawiający się w kanale kontaktu klient otrzymywał standardowe komunikaty dotyczące oferty banku.

ROZWIĄZANIE

  • Budowa modelu „Next Best Offer” – zestawu stabilnych reguł dla około 20. produktów, które mogą być zaoferowane klientowi w komunikacji w ramach procesu jego obsługi.
  • Wdrożenie modelu do scoringu – baza klientów jest pre-scorowana, a informacje o kolejnych propozycjach dla klientów oczekują w kanale komunikacji.
  • Aktualizacja ofert dokonywana jest co dwa tygodnie.

Efekt/korzyści:

  • Wykorzystanie kanałów pasywnych do oferowania produktów.
  • Wzrost sprzedaży wśród klientów kontaktujących się z bankiem.

 Next Best Offer

Przykładowe reguły Next Best Offer wdrożone w kanałach kontaktu z klientami

Szczegóły projektu

Czas realizacji Oprogramowanie Zaangażowany zespół
6 tygodni
  • PS CLEMENTINE PRO
  • Predictive Solutions – 2 osoby
  • Klient – 2 osoby zaangażowane bezpośrednio i 1 osoba odbierająca wyniki

Udostępnij artykuł w social mediach:



Branże:


Zainteresowaliśmy Cię?

Chętnie porozmawiamy na tematy dotyczące zastosowania analizy danych w Twoich działaniach

Dysponujemy wiedzą z wielu obszarów i znamy specyfikę branż.

Filip  Krzystanek

Filip Krzystanek

Zastępca dyrektora, analityczne rozwiązania biznesowe

797727092
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe