Zwiększenie korzystania z kart kredytowych

Tekst przeczytasz w: 1 minutę.

Głównym celem projektu było zwiększenie wykorzystania kart kredytowych i debetowych poprzez aktywizację klientów, którzy nie korzystali czynnie z tej formy płatności.

Zbudowaliśmy dwa modele predykcyjne pozwalające na precyzyjne typowanie klientów do kampanii aktywizacyjnej i przeprowadziliśmy eksploracyjną analizę danych pod kątem powodów niekorzystania z kart.

 

PROBLEM

  • Połowa klientów nie korzystała z posiadanych karty debetowych i  
  • Wśród korzystających z kart debetowych najpowszechniejszy model zachowania to dokonywanie 1 transakcji w bankomacie w miesiącu.
  • Karta kredytowa bardzo często służyła tylko do spłaty innych zobowiązań kredytowych.

ROZWIĄZANIE

  • Budowa dwóch modeli – jednego, nastawionego na predykcję zjawiska zaprzestania korzystania i drugiego, nastawionego na poszukiwanie przyczyn bierności klientów.
  • Przypisanie scoringu przez model predykcyjny – klienci z wyższym prawdopodobieństwem zaprzestania korzystania z karty są wybierani do jednego z typów kampanii aktywizacyjnych - np. kampanii o charakterze edukacyjnym (jak korzystać) albo kampanii komunikującej korzyści.

 

 

Efekt/korzyści:

  • Zmniejszenie liczby nieaktywnych kart.
  • Zwiększenie średniego wieku osób korzystających z kart debetowych.
  • Rozpoznanie sytuacji, w których bank nie ma propozycji dla określonej grupy klientów i powinien się skupić na innych działaniach skierowanych do nich oraz np. na poprawie swojej oferty produktowej.

 

Spadek prawdopodobieństwa korzystania z karty w miarę wzrostu wieku klienta

Wśród osób formalnie posiadających kartę kredytową banku, aktywne jej wykorzystywanie (F) malało wraz z wiekiem

Szczegóły projektu

 

Czas realizacji

8 tygodni

Oprogramowanie

PS CLEMENTINE PRO

Zaangażowany zespół

Predictive Solutions - 2 osoby.

Po stronie klienta - 2 osoby zaangażowane bezpośrednio i 1 osoba odbierająca wyniki.


Udostępnij artykuł w social mediach



Branże:
bankowość

Zainteresowaliśmy Cię?

Chętnie porozmawiamy na tematy dotyczące zastosowania analizy danych w twoich działaniach.
Dysponujemy wiedzą z wielu obszarów i znamy specyfikę branż.

Filip Krzystanek
bankowość i finanse, ubezpieczenia, windykacja, e-commerce, agencje badawcze, usługi konsultingowe, media i reklama, IT, szkolenia

Filip Krzystanek

Menedżer, analityczne rozwiązania biznesowe

  +48 797 727 092