Zwiększenie korzystania z kart kredytowych

Tekst przeczytasz w:  1 minutę

Głównym celem projektu było zwiększenie wykorzystania kart kredytowych i debetowych poprzez aktywizację klientów, którzy nie korzystali czynnie z tej formy płatności.

Zbudowaliśmy dwa modele predykcyjne pozwalające na precyzyjne typowanie klientów do kampanii aktywizacyjnej i przeprowadziliśmy eksploracyjną analizę danych pod kątem powodów niekorzystania z kart.

PROBLEM

  • Połowa klientów nie korzystała z posiadanych karty debetowych
  • Wśród korzystających z kart debetowych najpowszechniejszy model zachowania to dokonywanie 1 transakcji w bankomacie w miesiącu.
  • Karta kredytowa bardzo często służyła tylko do spłaty innych zobowiązań kredytowych.

ROZWIĄZANIE

  • Budowa dwóch modeli – jednego, nastawionego na predykcję zjawiska zaprzestania korzystania i drugiego, nastawionego na poszukiwanie przyczyn bierności klientów.
  • Przypisanie scoringu przez model predykcyjny – klienci z wyższym prawdopodobieństwem zaprzestania korzystania z karty są wybierani do jednego z typów kampanii aktywizacyjnych - np. kampanii o charakterze edukacyjnym (jak korzystać) albo kampanii komunikującej korzyści.

Efekt/korzyści:

  • Zmniejszenie liczby nieaktywnych kart.
  • Zwiększenie średniego wieku osób korzystających z kart debetowych.
  • Rozpoznanie sytuacji, w których bank nie ma propozycji dla określonej grupy klientów i powinien się skupić na innych działaniach skierowanych do nich oraz np. na poprawie swojej oferty produktowej.

Spadek prawdopodobieństwa korzystania z karty w miarę wzrostu wieku klienta

Wśród osób formalnie posiadających kartę kredytową banku, aktywne jej wykorzystywanie (F) malało wraz z wiekiem

Szczegóły projektu

Czas realizacji Oprogramowanie Zaangażowany zespół
8 tygodni
  • PS CLEMENTINE PRO
  • Predictive Solutions – 2 osoby
  • Klient – 2 osoby zaangażowane bezpośrednio i 1 osoba odbierająca wyniki

Udostępnij artykuł w social mediach:



Branże:


Zainteresowaliśmy Cię?

Chętnie porozmawiamy na tematy dotyczące zastosowania analizy danych w Twoich działaniach

Dysponujemy wiedzą z wielu obszarów i znamy specyfikę branż.

Filip  Krzystanek

Filip Krzystanek

Zastępca dyrektora, analityczne rozwiązania biznesowe

797727092
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe