Tworzenie rekomendacji produktowych

Strona główna Usługi

Tekst przeczytasz w:  1 minutę

Jedna z największych firm z branży FMCG zleciła nam stworzenie systemu rekomendacji produktów, który realnie przełoży się na zwiększenie wartości koszyka.

Pozwoliło to zwiększyć skuteczność cyklicznych kampanii poprzedzających subskrypcję (early bird) oraz kampanii w trakcie okresu subskrypcji (follow up), obniżyć ich koszty i uniknąć „przeciążenia” komunikatami klientów o niskim zainteresowaniu tą ofertą.

WYZWANIA

  • Zwiększenie obrotów.
  • Automatyczne poszukiwanie nieoczywistych szans sprzedażowych dla programu CRM.
  • Brak narzędzi do wypełniania luk na rutynowych listach zakupów.
  • Poszerzanie asortymentu u odbiorców (tzw. poszerzanie półki).

ROZWIĄZANIE

  • Budowa modeli szacujących prawdopodobieństwo zakupu artykułów (kategorie produktowe), obejmujących około 80% sprzedaży miesięcznej.
  • Uwzględnienie w predykcji zjawiska sezonowości klientów.
  • Budowa modeli szacujących prawdopodobieństwo zakupu towarów od określonego dostawcy/producenta.
  • Automatyczne dostarczanie listy rekomendowanych produktów (np. na zasadzie „top 10”), na podstawie szacunków pochodzących z customizowalnych modeli analitycznych (SI).

Efekt/korzyści:

  • Wysoki poziom automatyzacji ofert (zmniejszenie kosztów pracy i wysiłku wkładanego w targetowanie ofert w programie CRM)
  • Zwiększenie przychodów poprzez identyfikację możliwości dosprzedaży towarów, które:
    • kupowali podobni klienci,
    • klient kupował wcześniej u konkurencji.

Rekomendacje produktowe

Budowa modeli dla rekomendacji produktowych wymaga analizy trendu, asocjacji produktowych i zachowań klientów.

Szczegóły projektu

Czas realizacji Oprogramowanie Zaangażowany zespół
4 tygodnie
  • PS CLEMENTINE PRO
  • Predictive Solutions – 2 osoby
  • Klient – 2 osoby zaangażowane bezpośrednio i 2 osoby odbierające wyniki i biorące udział w ustaleniach biznesowych

Udostępnij artykuł w social mediach:



Branże:


Zainteresowaliśmy Cię?

Chętnie porozmawiamy na tematy dotyczące zastosowania analizy danych w Twoich działaniach

Dysponujemy wiedzą z wielu obszarów i znamy specyfikę branż.

Filip  Krzystanek

Filip Krzystanek

Zastępca dyrektora, analityczne rozwiązania biznesowe

797727092
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe