Recovery modeling w windykacji

Tekst przeczytasz w: 2 minuty.
Przewidzenie wpłat oraz ich wartości pomogło zredukować koszty obsługi windykacji.

Dzięki temu wyodrębniono zarówno sprawy, które powinny zostać przekazane w danym momencie do call center, jak i te, które nie wymagają angażowania pracowników obsługi, lub których obsługa będzie w danym momencie nieopłacalna.

PROBLEM

  • Ponoszenie kosztów obsługi wszystkich spraw bez rozróżnienia, które z nich rokują lepiej, a które gorzej.
  • Przeszacowana/niedoszacowana oczekiwana wartość spłaty utrudnia planowanie i kolejkowanie działań call-center.
  • Było wiadomo, że niektóre sprawy powinny zostać „zamrożone” na kilka miesięcy, a nawet rok czy dwa , ale brakowało syntetycznego wskaźnika, który uprościłby to zadanie.  

ROZWIĄZANIE

  • Budowa modeli predykcyjnych dla spójnych segmentów spraw, podobnych pod względem planowanego procesu obsługi.
  • Przewidywanie prawdopodobieństwa spłaty oraz wartości spłaty całkowitej po określonym czasie obsługi.
  • Określenie punktów cut-off na potrzeby zarządzania grupami spraw – doboru intensywności scenariusza windykacji lub „zamrożenia” obsługi  sprawy.

 

 

Efekt/korzyści:

  • Obniżenie kosztów obsługi portfeli długów.
  • Zwiększenie przychodów z windykacji spraw poprzez inwestowanie środków w sprawy lepiej rokujące.
  • Wsparcie planowania krótko i średniookresowego poprzez dostarczanie informacji o prawdopodobieństwie spłat oraz ich szacowanej wartości np. w przeciągu następnych 6 miesięcy.

 

RECOVERY - wykorzystanie boostingu w algorytmie c5.0

Próba dopasowania modelu do realiów biznesowych może wymagać więcej niż jednego kroku. Ostatecznie wybór padł na algorytm indukcji reguł C5.0 z boostingiem.

 

Szczegóły projektu

 

Czas realizacji

1 model: od 2 do 6 tygodni

Oprogramowanie

PS CLEMENTINE PRO

Zaangażowany zespół

Predictive Solutions - 2 osoby.

Po stronie klienta - 1 osoba zaangażowana bezpośrednio i 1 osoba odbierająca wyniki


Udostępnij artykuł w social mediach



Branże:
windykacja

Zainteresowaliśmy Cię?

Chętnie porozmawiamy na tematy dotyczące zastosowania analizy danych w twoich działaniach.
Dysponujemy wiedzą z wielu obszarów i znamy specyfikę branż.

Julia Utrata
przemysł, handel, farmacja, transport, logistyka, telekomunikacja, budownictwo i nieruchomości,

Julia Utrata

Starszy konsultant ds. analitycznych rozwiązań biznesowych

  +48 666 669 017

Ustawienia dostępności
Zwiększ wysokość linii
Zwiększ odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Większy kursor