Zatrzymanie klientów przez dobór oferty

Tekst przeczytasz w: 1 minutę.

Bank wdrażał strategię utrzymania klientów z segmentu mikroprzedsiębiorstw i MŚP poprzez oferowanie im dodatkowych usług - w tym wypadku leasingu maszyn i samochodów.

W realizowanym projekcie budowaliśmy modele określające prawdopodobieństwo skorzystania z leasingu, które zostały  wykorzystywane przez bank do wytypowania klientów do kampanii sprzedażowych.

PROBLEM

  • Brak wsparcia analitycznego dla kampanii z obszaru leasingu.

ROZWIĄZANIE

  • Budowa modelu predykcyjnego dla klientów instytucjonalnych (mikroprzedsiębiorstwa i MŚP) opisującego skłonność do korzystania z leasingu.
  • Budowa modelu dedykowanego dla leasingu maszyn.
  • Budowa dedykowanego modelu dla leasingu samochodów.
  • Wdrożenie cyklicznego, miesięcznego procesu skoringowego dostarczającego informacji o skłonności do skorzystania z oferty banku w tym zakresie.

 

 

Efekt/korzyści:

  • Uruchomienie precyzyjnie targetowanych kampanii dla produktów leasingowych.
  • Zmniejszenie baz sprzedażowych i uzyskanie czasu potrzebnego na dopracowanie przez konsultantów sprzedaży trudnego produktu.

 

mapka

Diagnoza luki w sprzedaży leasingu

 

Szczegóły projektu

 

Czas realizacji

6 tygodni

Oprogramowanie

PS CLEMENTINE PRO

Zaangażowany zespół

Predictive Solutions - 2 osoby.

Po stronie klienta - 1 osoba bezpośrednio, 1 osoba odbierająca wyniki.

 


Oceń artykuł:


Branże:
bankowość

Udostępnij artykuł w social mediach

Zostańmy w kontakcie!

Chcesz dostawać wiadomości o nowych wpisach na blogu
i webinarach z zakresu analizy danych?
Zapisz się na powiadomienia e-mail.