Zatrzymanie klientów przez dobór oferty

Tekst przeczytasz w:  1 minutę

Bank wdrażał strategię utrzymania klientów z segmentu mikroprzedsiębiorstw i MŚP poprzez oferowanie im dodatkowych usług - w tym wypadku leasingu maszyn i samochodów.

W realizowanym projekcie budowaliśmy modele określające prawdopodobieństwo skorzystania z leasingu, które zostały wykorzystywane przez bank do wytypowania klientów do kampanii sprzedażowych.

PROBLEM

  • Brak wsparcia analitycznego dla kampanii z obszaru leasingu.

ROZWIĄZANIE

  • Budowa modelu predykcyjnego dla klientów instytucjonalnych (mikroprzedsiębiorstwa i MŚP) opisującego skłonność do korzystania z leasingu.
  • Budowa modelu dedykowanego dla leasingu maszyn.
  • Budowa dedykowanego modelu dla leasingu samochodów.
  • Wdrożenie cyklicznego, miesięcznego procesu skoringowego dostarczającego informacji o skłonności do skorzystania z oferty banku w tym zakresie.

Efekt/korzyści:

  • Uruchomienie precyzyjnie targetowanych kampanii dla produktów leasingowych.
  • Zmniejszenie baz sprzedażowych i uzyskanie czasu potrzebnego na dopracowanie przez konsultantów sprzedaży trudnego produktu.

mapka

Diagnoza luki w sprzedaży leasingu

Szczegóły projektu

Czas realizacji Oprogramowanie Zaangażowany zespół
6 tygodni
  • PS CLEMENTINE PRO
  • Predictive Solutions – 2 osoby
  • Klient – 1 osoba bezpośrednio, 1 osoba odbierająca wyniki

Udostępnij artykuł w social mediach:



Branże:


Zainteresowaliśmy Cię?

Chętnie porozmawiamy na tematy dotyczące zastosowania analizy danych w Twoich działaniach

Dysponujemy wiedzą z wielu obszarów i znamy specyfikę branż.

Filip  Krzystanek

Filip Krzystanek

Zastępca dyrektora, analityczne rozwiązania biznesowe

797727092
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe