Zwiększenie efektywności kampanii sprzedażowej kredytu obrotowego

Tekst przeczytasz w:  1 minutę

Celem naszego klienta było zwiększenie sprzedaży kredytów obrotowych i redukcja kosztów prowadzenia kampanii tego produktu.

Zrealizowaliśmy te założenia dzięki budowie modelu dobierającego grupy docelowe kampanii na podstawie skłonności do skorzystania z oferty. Przeprowadzona analiza pozwoliła także na zrozumienie motywacji klientów i dobór najskuteczniejszych komunikatów.

PROBLEM

  • Brak wsparcia analitycznego, niska skuteczność i wysokie koszty kampanii z obszaru kredytów obrotowych.
  • Oczekiwania co do podniesienia wagi tego produktu w ofercie banków skierowanej do firm.

ROZWIĄZANIE

  • Budowa modelu predykcyjnego dla klientów instytucjonalnych (mikroprzedsiębiorstwa i MŚP) – ogólna skłonność do aktywnego korzystania z kredytu obrotowego.
  • Identyfikacja i profilowanie grup klientów o wysokiej skłonności do korzystania z kredytu obrotowego w oparciu o model, ale go nie posiadających.
  • Identyfikacja barier na poziomie analitycznym dzięki profilowaniu oraz na poziomie biznesowym - poprzez analizę procesu kampanijnego i procesu oceny ryzyka.
  • Wdrożenie cyklicznego, miesięcznego procesu scoringowego dostarczającego informacji o skłonności do skorzystania z oferty na kredyt obrotowy.

Efekt/korzyści:

  • Zbudowany i wdrożony mechanizm comiesięcznego scoringu klientów pod kątem skłonności do zakupu kredytu obrotowego.
  • Lepsze rozumienie struktury bazy klientów i ich potrzeb kredytowych dzięki profilowaniu. Możliwość budowania komunikatów sprzedażowych w sposób lepiej dopasowany do klienta.
  • Redukcja kosztów działań sprzedażowych poprzez nieoferowanie do klientów o niskiej skłonności do korzystania z produktu.
  • Lista klientów uporządkowana od tych o najwyższej skłonności do zakupu kredytu obrotowego.

Kredyt obrotowy

Ocena efektywności modelu

Szczegóły projektu

Czas realizacji

Oprogramowanie

Zaangażowany zespół

6 tygodni

PS CLEMENTINE PRO

Predictive Solutions - 2 osoby.

Po stronie klienta - 2 osoby zaangażowane bezpośrednio i 1 osoba odbierająca wyniki.


Udostępnij artykuł w social mediach:



Branże:


Zainteresowaliśmy Cię?

Chętnie porozmawiamy na tematy dotyczące zastosowania analizy danych w Twoich działaniach

Dysponujemy wiedzą z wielu obszarów i znamy specyfikę branż.

Filip  Krzystanek

Filip Krzystanek

Zastępca dyrektora, analityczne rozwiązania biznesowe

797727092
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe