Aktywizacja klientów i określenie prawdopodobieństwa powtórnego zakupu

Tekst przeczytasz w:  1 minutę

Budowa modelu predykcyjnego dla zagadnienia aktywizacji klientów dla firmy wysyłkowej, komunikującej swoją ofertę klientom poprzez sezonowy katalog.

W projekcie, dzięki modelowaniu danych drzewami decyzyjnymi, wykonana została automatyzacja wyboru grupy docelowej do kampanii, obejmująca dwie kategorie – klientów aktywnych w poprzednim sezonie i klientów nieaktywnych, dla których dało się określić prawdopodobieństwo zakupu analizując historyczne „powroty” klientów.

PROBLEM

  • Zwiększenie sprzedaży.
  • Aktywizacja klientów, którzy od dłuższego czasu nie dokonali zakupu.

ROZWIĄZANIE

  • Budowa modelu predykcyjnego określającego szansę, że klient dokona zakupu po przekazaniu mu katalogu.
  • Uwzględnienie podgrup klientów nieaktywnych.
  • Przygotowanie procesu i struktur danych analitycznych specyficznych dla tak zdefiniowanej grupy docelowej kampanii.
  • Wdrożenie narzędzia data mining w celu realizacji analiz w obszarze analiz lojalności klientów.

Efekt/korzyści:

  • Zwiększenie sprzedaży.
  • Redukcja zjawiska nieaktywności.
  • Lepsze zrozumienie czynników wpływających na aktywizację, takich jak zróżnicowane potrzeby klientów detalicznych i mini hurtowników.

Powiązania produktów

Drzewa decyzyjne pozwalają skutecznie określić target kampanii wysyłkowej

Szczegóły projektu

Czas realizacji Oprogramowanie Zaangażowany zespół
4 tygodnie
  • PS CLEMENTINE PRO
  • Predictive Solutions – 1 osoba
  • Klient – 1 osoba zaangażowana bezpośrednio i 1 osoba odbierająca wyniki

Udostępnij artykuł w social mediach:



Branże:


Zainteresowaliśmy Cię?

Chętnie porozmawiamy na tematy dotyczące zastosowania analizy danych w Twoich działaniach

Dysponujemy wiedzą z wielu obszarów i znamy specyfikę branż.

Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe