Optymalizacja działań windykacyjnych

Nasz klient stanął przed problemem oceny skuteczności poszczególnych elementów scenariuszy działań windykacyjnych.

Realizując projekt sięgnęliśmy po analizę eksploracyjną, czyli skoncentrowaliśmy się na poszukiwaniu czynników i ich wpływu na zjawisko. Użyliśmy odpowiednich algorytmów, które uwzględniają następstwo zdarzeń w czasie aby kontrolować przyczyny i ich następstwa. Dokonana przez nas ocena efektów atomowych działań w ramach scenariuszy pozwoliła wyeliminować czynności , które nie mają wpływu na czas i poziom odzyskania wierzytelności. Dzięki temu udało się zmniejszyć koszty obsługi długów,  a jednocześnie podnieść efektywność procesów.

PROBLEM

  • Zarządzamy procesem windykacyjnym na zasadzie scenariuszy działań – nie wiemy które działania ( i w jakim stopniu) odgrywają rolę w osiągnięciu ostatecznego wyniku windykacji.
  • Czy można zrezygnować z wysyłania listów? To działanie, które pochłania dużo czasu pracowników.

ROZWIĄZANIE

  • Brak danych eksperymentalnych dla oceny efektu realizacji działań wymusza podejście eksploracyjne.
  • Odpowiednie zdefiniowanie kryteriów sukcesu dla procesu windykacyjnego na zasadzie pożądanego stanu relacji z klientem (dłużnikiem).
  • Założenie katalogu działań: działania charakteryzowane są nie tylko przez kanał kontaktu (telefon, sms, pismo), ale rozróżniamy również wiele innych czynników, które mogą prowadzić do sukcesu lub porażki (np. sprawdzamy, czy działanie realizował pracownik o dużym czy niewielkim doświadczeniu).
  • Budowa modelu sekwencyjnego uwzględniającego następstwo zdarzeń w czasie.

 

 

Efekt/korzyści:

  • Wykluczenie elementów scenariuszy, które nie wpływały na efektywność działań.
  • Uzyskanie tego samego poziomu przychodu przy znacznie mniejszych kosztach.

 

Efektywność działań

Ocena efektywności działań wymaga kontroli ich nastepstwa - w roli głównej algorytm Sekwencje

Szczegóły projektu

 

Czas realizacji

4 tygodnie

Oprogramowanie

PS CLEMENTINE PRO

Zaangażowany zespół

Predictive Solutions - 1 osoba.

Po stronie klienta - 2 osoby zaangażowane bezpośrednio i 3 osoby odbierające wyniki.



Branże:
windykacja

Udostępnij artykuł w social mediach