Predykcja poziomu akceptacji ceny

Strona główna Usługi

Tekst przeczytasz w:  1 minutę

Dla jednej z największych firm z branży FMCG przygotowaliśmy rozwiązanie pozwalające określać w czasie rzeczywistym minimalny poziom rabatu, który skłoni danego klienta do zakupu danego produktu.

PROBLEM

  • Optymalizacja nakładów na promocje towarów.
  • Niska marża i wysokie koszty rabatów indywidualnych udzielanych w ramach promocji.

ROZWIĄZANIE

  • Wykorzystanie danych sprzedażowych i informacji o klientach w celu:
    • Określenia mikrosegmentów klientów cechujących się podobnym poziomem akceptacji ceny,
    • Prognozowania oczekiwanego poziomu pogłębienia ceny.
  • Automatyczne wyznaczanie predykcji ceny maksymalnej dla każdego klienta i dla każdego indeksu (SKU) z osobna, z zachowaniem charakterystyki sprzedażowej danego indeksu, w tym sezonowości cen przy pomocy algorytmów sztucznej inteligencji.
  • Automatyczne korygowanie rekomendacji analitycznych z uwzględnieniem marginesu bezpieczeństwa cen i indywidualnych warunków cenowych.

Efekt/korzyści:

  • Zwiększenie marżowości sprzedaży.
  • Automatyzacja procesu zarządzania ceną oferty.

Ceny maksymalne

Sieci neuronowe to jeden z algorytmów, który może być wykorzystany do predyckji akceptacji ceny

Szczegóły projektu

Czas realizacji Oprogramowanie Zaangażowany zespół
8 tygodni
  • PS CLEMENTINE PRO
  • Predictive Solutions – 2 osoby
  • Klient – 2 osoby zaangażowane bezpośrednio i 1 osoba odbierająca wyniki

Udostępnij artykuł w social mediach:



Branże:


Zainteresowaliśmy Cię?

Chętnie porozmawiamy na tematy dotyczące zastosowania analizy danych w Twoich działaniach

Dysponujemy wiedzą z wielu obszarów i znamy specyfikę branż.

Ekaterina  Novokreshchenova

Ekaterina Novokreshchenova

Starszy konsultant, analityczne rozwiązania biznesowe

666669081
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe