Predykcja poziomu akceptacji ceny

Tekst przeczytasz w:  1 minutę

Dla jednej z największych firm z branży FMCG przygotowaliśmy rozwiązanie pozwalające określać w czasie rzeczywistym minimalny poziom rabatu, który skłoni danego klienta do zakupu danego produktu.

PROBLEM

  • Optymalizacja nakładów na promocje towarów.
  • Niska marża i wysokie koszty rabatów indywidualnych udzielanych w ramach promocji.

ROZWIĄZANIE

  • Wykorzystanie danych sprzedażowych i informacji o klientach w celu:
    • Określenia mikrosegmentów klientów cechujących się podobnym poziomem akceptacji ceny,
    • Prognozowania oczekiwanego poziomu pogłębienia ceny.
  • Automatyczne wyznaczanie predykcji ceny maksymalnej dla każdego klienta i dla każdego indeksu (SKU) z osobna, z zachowaniem charakterystyki sprzedażowej danego indeksu, w tym sezonowości cen przy pomocy algorytmów sztucznej inteligencji.
  • Automatyczne korygowanie rekomendacji analitycznych z uwzględnieniem marginesu bezpieczeństwa cen i indywidualnych warunków cenowych.

Efekt/korzyści:

  • Zwiększenie marżowości sprzedaży.
  • Automatyzacja procesu zarządzania ceną oferty.

Ceny maksymalne

Sieci neuronowe to jeden z algorytmów, który może być wykorzystany do predyckji akceptacji ceny

Szczegóły projektu

Czas realizacji Oprogramowanie Zaangażowany zespół
8 tygodni
  • PS CLEMENTINE PRO
  • Predictive Solutions – 2 osoby
  • Klient – 2 osoby zaangażowane bezpośrednio i 1 osoba odbierająca wyniki

Udostępnij artykuł w social mediach:



Branże:


Zainteresowaliśmy Cię?

Chętnie porozmawiamy na tematy dotyczące zastosowania analizy danych w Twoich działaniach

Dysponujemy wiedzą z wielu obszarów i znamy specyfikę branż.

Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe