Zoptymalizowaliśmy stany magazynowe dla jednego z naszych klientów z branży produkcyjnej. Dotychczas Zespół Utrzymania Ruchu przypisywał (arbitralnie) każdej z tysiąca części zgormadzonych w magazynie poziomo krytyczności oraz minimalną ilość wymaganych części. Wykorzystanie analizy danych umożliwiło lepsze zarządzanie dostępnością i stanem magazynowym dla poszczególnych części, zapewniając bezpieczeństwo i płynność produkcji.
PROBLEM
- Wysoka wartość środków „zamrożonych” w częściach utrzymywanych na stanie magazynu.
- Zróżnicowane czasy dostawy części i zmieniające się ich koszty.
- Problemy wynikające z arbitralnych decyzji, co do stanów minimalnych i ważności części.
- Niespójności na linii: część, a jej istotność, w kontekście wagi części dla utrzymania produkcji.
- Różna krytyczność maszyn z perspektywy zapewnienia ciągłości procesu produkcji.
- Wpływ na stany w magazynie substytucyjności części oraz zdolności do ich regeneracji.
- Koordynacja stanów pomiędzy różnymi magazynami.
ROZWIĄZANIE
- Wsparcie modelami opartymi o wykorzystanie technik maszynowego uczenia.
- Wieloaspektowa analityczna kategoryzacja części od typu części do jej wagi dla produkcji.
- Ustalanie limitów i wartości optymalnych z użyciem modeli opartych o dane historyczne.
- Stworzenie systemu alertowania o stanach niebezpieczny dla utrzymania ruchu.
- Zautomatyzowanie procesów informujących o stanach krytycznych oraz nadmiarowych.
- Zarządzanie z uwzględnieniem wielu aspektów jak: koszt części, dostępność, krytyczność.
- Automatyczne zakładanie spraw dla sytuacji podwyższonego ryzyka i ich monitorowanie.
Efekt/korzyści:
- Efektywniejsze zarządzanie wartością części zgromadzonych w magazynach.
- Lepsze planowanie procesów zakupu w oparciu o stany bieżące, kursy walut, dostępność itp.
- Zapobieganie nieplanowanym przestojom w procesie produkcji.
- Efektywniejsze monitorowanie stanów magazynów.
- Redukcja nadmiarowych pozycji na magazynie.
- Szybsza reakcja na to co dzieje się na liniach produkcyjnych.
- Poprawa współpracy pomiędzy magazynem, utrzymaniem ruchu, logistyką i zaopatrzeniem.
Zadania zlecone pracownikom w ramach obsługi procesu – Moduł Case Management
Szczegóły projektu
Czas realizacji | Oprogramowanie | Zaangażowany zespół |
1 rok do 1,5 roku |
|
|