Poszerzenie grupy docelowej kampanii w oparciu o analizy eksploracyjne

Tekst przeczytasz w:  2 minuty

Dla naszego Klienta przygotowaliśmy analizy eksploracyjne zmierzające do wykrycia możliwości i wsparcia decyzji o poszerzeniu bazy leadów kampanii sprzedażowej kredytu gotówkowego.

Baza dobierana według wcześniejszych kryteriów okazała się zbyt wąska. Dlatego zdecydowaliśmy się na typowania klientów posiadających w innych bankach zobowiązania , które można przejąć oraz klientów o większej skłonności do korzystania z kredytów.

PROBLEM

  • W kampaniach na kredyt gotówkowy stosowana jest przede wszystkim lista kryteriów biznesowych. Wykluczenia te tak dalece wpływają na grupę docelową w kampanii, że kwestia scoringu prawdopodobieństwa staje się nieistotna w odniesieniu do oczekiwanej wielkości miesięcznych baz.
  • Wykorzystywana baza klientów, po obowiązkowych wykluczeniach, jest rotowana w 100% przez kampanię na kredyt gotówkowy kilka razy do roku. Cechuje się słabą responsywnością – klienci przyzwyczaili się do komunikatów na temat kredytu gotówkowego i w niewielkim stopniu na nie reagują.
  • Oczekiwanie wzrostu efektywności oferowania tego typu produktów.

ROZWIĄZANIE

  • Kampania na kredyt gotówkowy realizowana jest na 3 sposoby – jako rolowanie kredytu bliskiego spłacie, jako konsolidacja zobowiązań oraz jako klasyczny cross sell.
  • W przypadku konsolidacji należy znaleźć zobowiązania zewnętrzne klientów banku, które można by było przejąć (wymagane jest przetestowanie i poprawa istniejącego mechanizmu monitorowania danych transakcyjnych).
  • W przypadku cross sellu potrzebne było zbudowanie modelu skłonności do korzystania z kredytu gotówkowego i naniesienie prawdopodobieństwa na bazę przed wykluczeniami obowiązkowymi. To pozwoliło monitorować potencjalny lejek kampanijny i dowieść, że redefinicja niektórych wykluczeń ma sens biznesowy.
  • Przykładem powyższego było poszukiwanie dowodów na „kredytowy” charakter klienta - jedno z kryteriów dzieliło klientów na kredytowych i depozytowych według posiadanych aktualnie produktów w Banku. Dzięki analizie transakcji można było zidentyfikować klientów korzystających z kredytów w innych bankach.

Efekt/korzyści:

  • Wzrost liczebności bazy potencjalnych klientów kredytowych o 30% (dobrej jakości)
  • Wzrost o 20% bazy do kampanii konsolidacyjnej.

Rozbudowa bazy

Ocena transakcji pod kątem występowania informacji o typie produktu w innym banku

Szczegóły projektu

Czas realizacji Oprogramowanie Zaangażowany zespół
8 tygodni
  • PS CLEMENTINE PRO
  • Predictive Solutions – 2 osoby
  • Klient – 1 osoba zaangażowana bezpośrednio i 1 osoba odbierająca wyniki

Udostępnij artykuł w social mediach:



Branże:


Zainteresowaliśmy Cię?

Chętnie porozmawiamy na tematy dotyczące zastosowania analizy danych w Twoich działaniach

Dysponujemy wiedzą z wielu obszarów i znamy specyfikę branż.

Filip  Krzystanek

Filip Krzystanek

Zastępca dyrektora, analityczne rozwiązania biznesowe

797727092
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe