Stworzenie metodyki wyceny dużego portfela długów

Tekst przeczytasz w: 1 minutę.
Standardowe metody wyceny pakietów długów okazały się niewystraczające w sytuacji, w której jeden z naszych klientów musiał podjąć decyzję o zakupie jednego z największych portfeli długów jakie wystawiono na sprzedaż w Polsce.

Opracowaliśmy nową metodykę wyceny –oceniliśmy wartość spłat dłużników, którzy znajdowali się już w bazie naszego klienta, a następnie  na podstawie ich charakterystyki  przewidzieliśmy wartość spłat pozostałych długów.

Metodyka ta, oparta na analogii do procedury propensity score matching i korzystająca z mikrosegmentacji, pozwoliła przenosić wyniki i szacunki pomiędzy dwoma bazami danych – klientów własnych i klientów zewnętrznych – ze zdefiniowanym prawdopodobieństwem. Dzięki niej określić można było oczekiwany poziom spłat, ich trend oraz ryzyko związane z każdym z mikrosegmentów.

PROBLEM

  • Ile wart jest jeden z największych portfeli długów wystawionych na sprzedaż w Polsce?
  • Czy oszacowania można dokonać inaczej niż robiliśmy to dotychczas?

ROZWIĄZANIE

  • Podział bazy długów na klientów znanych firmie i nieznanych - zastosowanie na tej podstawie różnych metod szacowania wartości spłat.
  • Uwzględnienie informacji o historycznych spłatach klientów w sposób detaliczny.
  • Przeprowadzenie analitycznego mapowania mikrosegmentów klientów nieznanych na własną bazę klientów, przy pomocy cech różnicujących prawdopodobieństwo spłaty.

 

 

Efekt/korzyści:

  • Bardziej precyzyjne oszacowanie wartości pakietu pozwalające na bezpieczną negocjację ceny

 

Pakiety referencyjne

Ocena prawdopodobieństwa spłaty długu dla klientów bez znanej historii.

 

Szczegóły projektu

 

Czas realizacji

3 tygodnie

Oprogramowanie

PS CLEMENTINE PRO

Zaangażowany zespół

Predictive Solutions - 2 osoby.

Po stronie klienta - 3 osoby zaangażowane bezpośrednio i 3 osoby odbierające wyniki.


Udostępnij artykuł w social mediach



Branże:
windykacja

Zainteresowaliśmy Cię?

Chętnie porozmawiamy na tematy dotyczące zastosowania analizy danych w twoich działaniach.
Dysponujemy wiedzą z wielu obszarów i znamy specyfikę branż.

Julia Utrata
przemysł, handel, farmacja, transport, logistyka, telekomunikacja, budownictwo i nieruchomości,

Julia Utrata

Starszy konsultant ds. analitycznych rozwiązań biznesowych

  +48 666 669 017

Ustawienia dostępności
Zwiększ wysokość linii
Zwiększ odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Większy kursor