Zwiększenie sprzedaży produktów inwestycyjnych

Tekst przeczytasz w:  1 minutę

Głównym celem projektu było wytypowanie klientów, którzy będą skłonni do skorzystania z oferty lokaty strukturyzowanej.

Pozwoliło to zwiększyć skuteczność cyklicznych kampanii poprzedzających subskrypcję (early bird) oraz kampanii w trakcie okresu subskrypcji (follow up), obniżyć ich koszty i uniknąć „przeciążenia” komunikatami klientów o niskim zainteresowaniu tą ofertą.

PROBLEM

  • Dotychczasowe kampanie produktów inwestycyjnych prowadzone były bez analitycznego wsparcia. Skutkowało to wysokimi kosztami obsługi tych kampanii, zarówno po stronie kanałów komunikacji elektronicznej i call center, jak i w oddziałach banku.
  • Przeciążenie oddziałów i call center koniecznością kontaktów z klientami zaspokajającymi ciekawość, ale nie finalizującymi transakcji.
  • Niska efektywność kampanii sprzedażowych dla tego typu produktów.

ROZWIĄZANIE

  • Budowa modelu predykcyjnego dla Klientów detalicznych, opisującego skłonność do korzystania z oferty lokaty strukturyzowanej.
  • Budowa po stronie hurtowni danych banku analitycznego widoku danych dla produktów depozytowych. Umożliwiło to przygotowanie modeli predykcyjnych i scoringu tych modeli.
  • Wdrożenie cyklicznego, miesięcznego procesu skoringowego dostarczającego informację o skłonności do skorzystania z oferty na lokatę strukturyzowaną.
  • Cykliczne, realizowane co 2-4 subskrypcje, odświeżanie modelu.

Efekt/korzyści:

  • Redukcja kosztów działań sprzedażowych poprzez powstrzymywanie oferowania produktów do klientów o niskiej skłonności.
  • Lista Klientów uporządkowana od tych o najwyższej skłonności do korzystania z lokaty strukturyzowanej.
  • Zbudowany i wdrożony mechanizm comiesięcznego scoringu klientów pod kątem skłonności do zakupu lokaty strukturyzowanej.

Powiązania produktów

Powiązania pomiędzy produktami pomagają obliczyć szanse akceptacji oferty

Szczegóły projektu

Czas realizacji Oprogramowanie Zaangażowany zespół
4 tygodnie
  • PS CLEMENTINE PRO
  • Predictive Solutions – 2 osoby
  • Klient – 2 osoby zaangażowane bezpośrednio i 1 osoba odbierająca wyniki

Udostępnij artykuł w social mediach:



Branże:


Zainteresowaliśmy Cię?

Chętnie porozmawiamy na tematy dotyczące zastosowania analizy danych w Twoich działaniach

Dysponujemy wiedzą z wielu obszarów i znamy specyfikę branż.

Filip  Krzystanek

Filip Krzystanek

Zastępca dyrektora, analityczne rozwiązania biznesowe

797727092
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe