MC 3a. Pozycjonowanie z wykorzystaniem map percepcyjnych i technik skalowania optymalnego

Szkolenie z linii MC (Szkolenia marketingowe)

Opis kursu

Opis kursu

Przedstawienie na jedynym wykresie zależności lub podobieństw pomiędzy wieloma produktami, markami czy atrybutami jest atrakcyjną możliwością dla osób wykonujących analizy marketingowe. Tego typu wykresy są zarówno przyjazne w interpretacji dla badacza czy prezentacji dla decydenta, jak i zwyczajnie łatwiejsze do zamieszczenia w raporcie. Zwłaszcza jeżeli alternatywą jest prezentacja złożonych tabel i wielu powiązanych ze sobą wykresów. W jaki sposób prawidłowo zamienić dużą liczbę zmiennych w kilka prostych wymiarów, a jednocześnie jak najlepiej odwzorować pierwotne zależności? Jakie techniki statystyczne zastosować w tym celu i jak prawidłowo zinterpretować ich wyniki? Jak zaprezentować złożone relacje na wykresie i jak taki wykres odczytać? Uczestnicy znajdą odpowiedzi na te i inne pytania w trakcie kursu, którego celem jest intensywne wprowadzenie uczestnika w techniki skalowania, redukcji wielowymiarowości i metody tworzenia map percepcyjnych. Kurs przeprowadzi uczestników przez analizę korespondencji, skalowanie optymalne, analizę czynnikową i głównych składowych, aż do skalowania wielowymiarowego.

Czas trwania

Czas trwania

  • Szkolenie trwa 24 godziny lekcyjne (3 dni po 8 godzin)

Program zajęć

Program zajęć

  • Mapy percepcyjne w analizie danych,
  • Test Chi-kwadrat, bezwładność i obliczanie dystansu w tabeli krzyżowej,
  • Analiza korespondencji dwóch zmiennych,
  • Rozszerzenie możliwości analizy korespondencji za pomocą języka poleceń,
  • Wprowadzenie do technik skalowania optymalnego,
  • Analiza korespondencji wielu zmiennych (MCA),
  • Analiza głównych składowych dla zmiennych jakościowych (CATPCA),
  • Nieliniowa analiza korelacji kanonicznych (OVERALS),
  • Analiza czynnikowa i analiza głównych składowych,
  • Macierz odległości obiektów,
  • Techniki skalowania wielowymiarowego.

Szkolenia na zamówienie

 

 Szkolenia na zamówienie

 

Szkolenie może zostać zrealizowane na indywidualnie zamówienie – zdalnie lub w siedzibie Klienta. Jego program może zostać dostosowany do indywidualnych potrzeb. 

Zapytaj

Kursy uzupełniające

Polecane kursy uzupełniające

Dla zainteresowanych wiedzą z zakresu segmentacji i profilowania: MC 2a. Segmentacja rynku i profilowanie klientów

Dla zainteresowanych zagadnieniami budowy produktu optymalnego w oparciu o preferencje konsumentów: MC 3b. Kształtowanie produktów i segmentacja rynku w oparciu o preferencje konsumentów

Dla zainteresowanych zasadami wizualizacji wyników analiz i umiejętnością tworzenia własnych form wizualizacji: ST 2a. Wizualizacja informacji z użyciem raportów tabelarycznych i wykresów

Dla zainteresowanych automatyzacją zadań i zaawansowanymi przekształceniami na danych: OB 2. PS IMAGO PRO / IBM SPSS Statistics. Praca z językiem poleceń, makrodefinicje, tryb wsadowy

Dla zainteresowanych wizualizacją i raportowaniem wyników analizy danych: OB 2a. PS IMAGO PRO / IBM SPSS Statistics. Praca z danymi, wizualizacje, tworzenie i publikowanie raportów.

Informacje dodatkowe

Informacje dodatkowe

 

profil uczestnika

 

wykorzystywane oprogramowanie

 

Umiejętności zdobywane podczas kursu

Profil uczestnika

Kurs przeznaczony jest dla osób samodzielnie wykonujących analizy marketingowe. Uczestnicy powinni posiadać znajomość podstaw obsługi programu IBM SPSS Statistics/PS IMAGO PRO i zagadnień statystycznej analizy danych w zakresie omawianym na kursach średniozaawansowanych.

Wykorzystywane oprogramowanie

PS IMAGO PRO / IBM SPSS Statistics.

Umiejętności zdobywane podczas kursu:

  • Zapoznanie z procesem tworzenia map percepcyjnych od przygotowania danych do ostatecznej wizualizacji,
  • Dobór technik i ich parametrów w zależności od użytych danych,
  • Wiedza z zakresu wykorzystania technik skalowania optymalnego,
  • Wizualizacja wyników analiz na biplotach.

Kontakt

Porozmawiajmy

o szkoleniu dopasowanym do Twoich potrzeb

Chętnie odpowiemy na twoje pytania, skontaktuj się z nami w sprawie oferty

Filip Krzystanek

Analityczne Rozwiązania Biznesowe

bankowość i finanse, ubezpieczenia, windykacja, e-commerce, agencje badawcze, usługi konsultingowe, media i reklama, IT, szkolenia

Filip Krzystanek

Menedżer

 +48 797 727 092