Opis kursu
Przedstawienie na jedynym wykresie zależności lub podobieństw pomiędzy wieloma produktami, markami czy atrybutami jest atrakcyjną możliwością dla osób wykonujących analizy marketingowe. Tego typu wykresy są zarówno przyjazne w interpretacji dla badacza czy prezentacji dla decydenta, jak i zwyczajnie łatwiejsze do zamieszczenia w raporcie. Zwłaszcza jeżeli alternatywą jest prezentacja złożonych tabel i wielu powiązanych ze sobą wykresów. W jaki sposób prawidłowo zamienić dużą liczbę zmiennych w kilka prostych wymiarów, a jednocześnie jak najlepiej odwzorować pierwotne zależności? Jakie techniki statystyczne zastosować w tym celu i jak prawidłowo zinterpretować ich wyniki? Jak zaprezentować złożone relacje na wykresie i jak taki wykres odczytać? Uczestnicy znajdą odpowiedzi na te i inne pytania w trakcie kursu, którego celem jest intensywne wprowadzenie uczestnika w techniki skalowania, redukcji wielowymiarowości i metody tworzenia map percepcyjnych. Kurs przeprowadzi uczestników przez analizę korespondencji, skalowanie optymalne, analizę czynnikową i głównych składowych, aż do skalowania wielowymiarowego.
Czas trwania
- Szkolenie trwa 24 godziny lekcyjne (3 dni po 8 godzin)
Program zajęć
- Mapy percepcyjne w analizie danych,
- Test Chi-kwadrat, bezwładność i obliczanie dystansu w tabeli krzyżowej,
- Analiza korespondencji dwóch zmiennych,
- Rozszerzenie możliwości analizy korespondencji za pomocą języka poleceń,
- Wprowadzenie do technik skalowania optymalnego,
- Analiza korespondencji wielu zmiennych (MCA),
- Analiza głównych składowych dla zmiennych jakościowych (CATPCA),
- Nieliniowa analiza korelacji kanonicznych (OVERALS),
- Analiza czynnikowa i analiza głównych składowych,
- Macierz odległości obiektów,
- Techniki skalowania wielowymiarowego.
Szkolenia na zamówienie
Szkolenie może zostać zrealizowane także na indywidualnie zamówienie – zdalnie lub w siedzibie Klienta.
Jego program może zostać dostosowany do indywidualnych potrzeb.
Polecane kursy uzupełniające
Dla zainteresowanych wiedzą z zakresu segmentacji i profilowania: MC 2a. Segmentacja rynku i profilowanie klientów
Dla zainteresowanych zagadnieniami budowy produktu optymalnego w oparciu o preferencje konsumentów: MC 3b. Kształtowanie produktów i segmentacja rynku w oparciu o preferencje konsumentów
Dla zainteresowanych zasadami wizualizacji wyników analiz i umiejętnością tworzenia własnych form wizualizacji: ST 2a. Wizualizacja informacji z użyciem raportów tabelarycznych i wykresów
Dla zainteresowanych automatyzacją zadań i zaawansowanymi przekształceniami na danych: OB 2. PS IMAGO PRO / IBM SPSS Statistics. Praca z językiem poleceń, makrodefinicje, tryb wsadowy
Dla zainteresowanych wizualizacją i raportowaniem wyników analizy danych: OB 2a. PS IMAGO PRO / IBM SPSS Statistics. Praca z danymi, wizualizacje, tworzenie i publikowanie raportów.
Informacje dodatkowe
Profil uczestnika
Kurs przeznaczony jest dla osób samodzielnie wykonujących analizy marketingowe. Uczestnicy powinni posiadać znajomość podstaw obsługi programu IBM SPSS Statistics/PS IMAGO PRO i zagadnień statystycznej analizy danych w zakresie omawianym na kursach średniozaawansowanych.
Wykorzystane oprogramowanie
PS IMAGO PRO / IBM SPSS Statistics.
Umiejętności zdobywane podczas kursu
- Zapoznanie z procesem tworzenia map percepcyjnych od przygotowania danych do ostatecznej wizualizacji,
- Dobór technik i ich parametrów w zależności od użytych danych,
- Wiedza z zakresu wykorzystania technik skalowania optymalnego,
- Wizualizacja wyników analiz na biplotach.