Opis kursu
Celem szkolenia jest zachęcenie do wykorzystywania w praktyce analityka rynku jednej z ważniejszych technik badania preferencji klientów – analizy conjoint. W trakcie prac nad produktem, wszystkie jego atrybuty w mniejszym lub większym stopniu efektem kompromisu pomiędzy możliwościami technologicznymi, ekonomicznymi, prawnymi oraz związanymi z preferencjami klientów. Technika conjoint ma pomóc decydentom w wybraniu najbardziej opłacalnego wariantu tego kompromisu. Pomaga ona w określeniu znaczenia poszczególnych cech produktu i ich różnych zestawień dla klientów. Dzięki temu można lepiej dostosować produkt do preferencji klientów i dokonać modyfikacji, które pozwolą zdobyć realną przewagę nad konkurencją. W trakcie szkolenia, analitycy nauczą się całego procesu prowadzenia tej analizy – od planowania badania po wykonanie analiz segmentacyjnych w oparciu o oszacowane preferencje poszczególnych osób biorących udział w badaniu.
Czas trwania
- Szkolenie trwa 24 godziny lekcyjne (3 dni po 8 godzin)
Program zajęć
- Analiza łącznego oddziaływania cech – wprowadzenie,
- Przygotowanie kart z konceptami produktów,
- Realizacja badania,
- Analiza łącznego oddziaływania cech w analizie preferencji produktowych,
- Symulacje – ocena konceptów nieuwzględnionych w badaniu,
- Hierarchiczna analiza skupień – wprowadzenie,
- Praktyczne wykorzystanie hierarchicznej analizy,
- Analiza skupień metodą k-średnich – wprowadzenie,
- Praktyczne wykorzystanie analizy k-średnich,
- Wykorzystanie technik grupowania do segmentacji klientów w oparciu o preferencje.
Szkolenia na zamówienie
Szkolenie może zostać zrealizowane także na indywidualnie zamówienie – zdalnie lub w siedzibie Klienta.
Jego program może zostać dostosowany do indywidualnych potrzeb.
Polecane kursy uzupełniające
Dla zainteresowanych zagadnieniami pozycjonowania produktów i marek: MC 3a. Marketing i analityczny CRM. Pozycjonowanie z wykorzystaniem map percepcyjnych i technik skalowania optymalnego
Dla zainteresowanych technikami wielowymiarowymi wykorzystywanymi do grupowania: DM 3c. Grupowanie z wykorzystaniem k-średnich, sieci Kohonena i dwustopniowego grupowania
Dla zainteresowanych automatyzacją zadań i zaawansowanymi przekształceniami na danych: OB 2. PS IMAGO PRO / IBM SPSS Statistics. Praca z językiem poleceń, makrodefinicje, tryb wsadowy
Dla zainteresowanych wizualizacją i raportowaniem wyników analizy danych: OB 2a. PS IMAGO PRO / IBM SPSS Statistics. Praca z danymi, wizualizacje, tworzenie i publikowanie raportów.
Informacje dodatkowe
Profil uczestnika
Szkolenie adresowane jest do osób zajmujących się badaniami marketingowymi, zainteresowanych wykorzystaniem wielowymiarowych technik statystycznych w analizach rynku.
Wykorzystane oprogramowanie
PS IMAGO PRO / IBM SPSS Statistics.
Umiejętności zdobywane podczas kursu
- Zapoznanie z procesem przygotowania badań preferencji od przygotowania planu do analizy wyników,
- Wiedza na temat wykorzystania techniki łącznego oddziaływania cech w badaniach preferencji,
- Dobór parametrów analizy conjoint w zależności od użytych danych,
- Zapoznanie z procesem wyodrębniania grup za pomocą analizy skupień,
- ZPrawidłowe określanie liczby i spójności wyodrębnionych grup.