MC 3b. Kształtowanie produktów i segmentacja rynku w oparciu o preferencje konsumentów

Szkolenie z linii MC (szkolenia marketingowe)

Opis kursu

Celem szkolenia jest zachęcenie do wykorzystywania w praktyce analityka rynku jednej z ważniejszych technik badania preferencji klientów – analizy conjoint. W trakcie prac nad produktem, wszystkie jego atrybuty w mniejszym lub większym stopniu efektem kompromisu pomiędzy możliwościami technologicznymi, ekonomicznymi, prawnymi oraz związanymi z preferencjami klientów. Technika conjoint ma pomóc decydentom w wybraniu najbardziej opłacalnego wariantu tego kompromisu. Pomaga ona w określeniu znaczenia poszczególnych cech produktu i ich różnych zestawień dla klientów. Dzięki temu można lepiej dostosować produkt do preferencji klientów i dokonać modyfikacji, które pozwolą zdobyć realną przewagę nad konkurencją. W trakcie szkolenia, analitycy nauczą się całego procesu prowadzenia tej analizy – od planowania badania po wykonanie analiz segmentacyjnych w oparciu o oszacowane preferencje poszczególnych osób biorących udział w badaniu.

Czas trwania

  • Szkolenie trwa 24 godziny lekcyjne (3 dni po 8 godzin)

Program zajęć

  • Analiza łącznego oddziaływania cech – wprowadzenie,
  • Przygotowanie kart z konceptami produktów,
  • Realizacja badania,
  • Analiza łącznego oddziaływania cech w analizie preferencji produktowych,
  • Symulacje – ocena konceptów nieuwzględnionych w badaniu,
  • Hierarchiczna analiza skupień – wprowadzenie,
  • Praktyczne wykorzystanie hierarchicznej analizy,
  • Analiza skupień metodą k-średnich – wprowadzenie,
  • Praktyczne wykorzystanie analizy k-średnich,
  • Wykorzystanie technik grupowania do segmentacji klientów w oparciu o preferencje.

Szkolenia na zamówienie

Szkolenie może zostać zrealizowane także na indywidualnie zamówienie – zdalnie lub w siedzibie Klienta.
Jego program może zostać dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Polecane kursy uzupełniające

Dla zainteresowanych zagadnieniami pozycjonowania produktów i marek: MC 3a. Marketing i analityczny CRM. Pozycjonowanie z wykorzystaniem map percepcyjnych i technik skalowania optymalnego

Dla zainteresowanych technikami wielowymiarowymi wykorzystywanymi do grupowania: DM 3c. Grupowanie z wykorzystaniem k-średnich, sieci Kohonena i dwustopniowego grupowania

Dla zainteresowanych automatyzacją zadań i zaawansowanymi przekształceniami na danych: OB 2. PS IMAGO PRO / IBM SPSS Statistics. Praca z językiem poleceń, makrodefinicje, tryb wsadowy

Dla zainteresowanych wizualizacją i raportowaniem wyników analizy danych: OB 2a. PS IMAGO PRO / IBM SPSS Statistics. Praca z danymi, wizualizacje, tworzenie i publikowanie raportów.

Informacje dodatkowe

Profil uczestnika
Wykorzystane oprogramowanie
Umiejętności zdobywane podczas kursu

Profil uczestnika

Szkolenie adresowane jest do osób zajmujących się badaniami marketingowymi, zainteresowanych wykorzystaniem wielowymiarowych technik statystycznych w analizach rynku.

Wykorzystane oprogramowanie

PS IMAGO PRO / IBM SPSS Statistics.

Umiejętności zdobywane podczas kursu

  • Zapoznanie z procesem przygotowania badań preferencji od przygotowania planu do analizy wyników,
  • Wiedza na temat wykorzystania techniki łącznego oddziaływania cech w badaniach preferencji,
  • Dobór parametrów analizy conjoint w zależności od użytych danych,
  • Zapoznanie z procesem wyodrębniania grup za pomocą analizy skupień,
  • ZPrawidłowe określanie liczby i spójności wyodrębnionych grup.

Porozmawiajmy

O szkoleniu dopasowanym do Twoich potrzeb

Chętnie odpowiemy na twoje pytania, skontaktuj się z nami w sprawie oferty.

Filip  Krzystanek

Filip Krzystanek

Zastępca dyrektora, analityczne rozwiązania biznesowe

797727092
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe