MC 2. Analiza rynku przy użyciu technik wielowymiarowych

Szkolenie z linii MC (szkolenia marketingowe)

Opis kursu

Prowadząc badania marketingowe opisujemy zachowania, preferencje i postawy klientów za pomocą wielu powiązanych wzajemnie zmiennych. Prezentowane na kursie techniki wielowymiarowej analizy statystycznej pozwalają uwzględnić jednocześnie wiele cech opisujących zjawiska i wydobyć ukrytą w nich strukturę zależności. Techniki wielowymiarowej analiza danych mogą służyć również do przewidywania zachowań klientów w oparciu o przygotowany model predykcyjny. W trakcie szkolenia zaprezentujemy analizę regresji liniowej. Typowe przykłady takiego modelowania to przewidywanie wartości transakcji, przewidywanie dochodu klienta, czy przewidywanie wartości klienta w oparciu o dane historyczne. Pokażemy także jak korzystać z analizy głównych składowych techniki wykorzystywanej w badaniach marketingowych do budowania map percepcyjnych służących do pozycjonowania marek ocenianych przez konsumentów. Omówimy też analizę czynnikową, która jest techniką pokrewną do analizy głównych składowych.

Czas trwania

  • Szkolenie trwa 24 godziny lekcyjne (3 dni po 8 godzin)

Program zajęć

  • Wprowadzenie do analiza regresji liniowej – cel analizy i przykładowe obszary zastosowań,
  • Analiza korelacji – przypomnienie podstawowych pojęć,
  • Regresja liniowa dwóch zmiennych – interpretacja i ocena jakości modelu,
  • Regresja liniowa wielu zmiennych – podnoszenie skuteczności wyjaśniania,
  • Wprowadzanie zmiennych nominalnych do analizy regresji,
  • Analiza czynnikowa i analiza głównych składowych – wprowadzenie,
  • Etapy analizy czynnikowej i analizy składowych głównych,
  • Metoda wyodrębniania czynników i określanie liczby czynników,
  • Rotacja czynników i interpretacja wyników,
  • Wyliczanie wartości czynnikowych i tworzenie ocen opartych o czynniki,
  • Użycie głównych składowych w analizie regresji,
  • Zastosowanie analizy czynnikowej w pozycjonowaniu produktów,
  • Wykorzystanie analizy czynnikowej w analizie danych ze skal Likerta.

Szkolenia na zamówienie

Szkolenie może zostać zrealizowane także na indywidualnie zamówienie – zdalnie lub w siedzibie Klienta.
Jego program może zostać dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Polecane kursy uzupełniające

Dla zainteresowanych wiedzą z zakresu segmentacji i profilowania: MC 2a. Segmentacja rynku i profilowanie klientów

Dla zainteresowanych budową modeli klasyfikacyjnych typujących klientów do kampanii marketingowych: MC 2b. Analityczny wybór grup docelowych do kampanii marketingu bezpośredniego

Dla zainteresowanych zagadnieniami pozycjonowania produktów i marek: MC 3a. Pozycjonowanie z wykorzystaniem map percepcyjnych i technik skalowania optymalnego

Dla zainteresowanych zagadnieniami budowy produktu optymalnego w oparciu o preferencje konsumentów: MC 3b. Kształtowanie produktów i segmentacja rynku w oparciu o preferencje konsumentów

Dla zainteresowanych zasadami wizualizacji wyników analiz i umiejętnością tworzenia własnych form wizualizacji: ST 2a. Wizualizacja informacji z użyciem raportów tabelarycznych i wykresów

Dla zainteresowanych wizualizacją i raportowaniem wyników analizy danych: OB 2a. PS IMAGO PRO / IBM SPSS Statistics. Praca z danymi, wizualizacje, tworzenie i publikowanie raportów.

Informacje dodatkowe

Profil uczestnika
Wykorzystane oprogramowanie
Umiejętności zdobywane podczas kursu

Profil uczestnika

Szkolenie adresowane jest do osób zajmujących się badaniami marketingowymi, zainteresowanych wykorzystaniem wielowymiarowych technik statystycznych w analizach rynku.

Wykorzystane oprogramowanie

PS IMAGO PRO / IBM SPSS Statistics

Umiejętności zdobywane podczas kursu

  • Przygotowanie danych pod kątem wykorzystania w omawianych technikach analitycznych,
  • Zapoznanie z analizą danych z wykorzystaniem takich technik, jak regresja liniowa, analiza głównych składowych, analiza czynnikowa,
  • Przewidywanie wartości zmiennej w oparciu o zestaw zmiennych wyjaśniających,
  • Poszukiwanie ukrytych wymiarów z pomocą analizy głównych składowych i analizy czynnikowej,
  • Konstruowanie skali do pomiaru postaw i ocen klientów,
  • Prawidłowe wnioskowanie na podstawie uzyskanych wyników.

Porozmawiajmy

O szkoleniu dopasowanym do Twoich potrzeb

Chętnie odpowiemy na twoje pytania, skontaktuj się z nami w sprawie oferty.

Filip  Krzystanek

Filip Krzystanek

Zastępca dyrektora, analityczne rozwiązania biznesowe

797727092
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe