Predictive Solutions (dawniej: SPSS Polska) jako firma od początku swojego istnienia zajmująca się narzędziami analitycznymi i ich wykorzystaniem w praktyce oferuje szerokie spektrum usług związanych z zaawansowaną analizą danych. Od swojego powstania w 1991 roku poszerza zakres obszarów analitycznych, w których oferuje wsparcie swoim klientom, począwszy od analiz statystycznych, poprzez data mining, do data science.
Dziś oferowane analizy obejmują nie tylko wykorzystanie danych ilościowych, ale też danych tekstowych poprzez wykonywanie analiz typu text mining z użyciem algorytmów opartych o przetwarzanie języka naturalnego.
Optymalizacja zamówień
Dla jednego z klientów z branży e-commerce przygotowaliśmy rozwiązanie, które optymalizuje proces realizacji zamówień. Wykorzystaliśmy różnego typu dane do zbudowania modeli predykcyjnych, które identyfikują podejrzane przypadki występujące w systemie składania zamówień. Dzięki wiedzy eksperckiej, …
Przeczytaj więcejObniżenie kosztów utrzymania magazynu
Zoptymalizowaliśmy stany magazynowe dla jednego z naszych klientów z branży produkcyjnej. Dotychczas Zespół Utrzymania Ruchu przypisywał (arbitralnie) każdej z tysiąca części zgormadzonych w magazynie poziomo krytyczności oraz minimalną ilość wymaganych części. Wykorzystanie analizy danych umożliwi…
Przeczytaj więcejOptymalizacja serwisowania maszyn
Jeden z naszych klientów, producent części, prowadził prace serwisowe w oparciu o ustalony harmonogram. Często okazywało się, że wskazywane w harmonogramie prac serwisowych części wcale nie wymagają wymiany. Opracowaliśmy model przewidujący realny stopień zużycia części maszyn. Analizując dane wyod…
Przeczytaj więcejKontrola jakości i wykrywanie trendów w odchyleniach
W przypadku producenta części bardzo ważnym aspektem kontroli jakości jest uniknięcie produkcji wadliwych serii. Dlatego przygotowując mechanizm kontroli jakości dla naszego Klienta skupiliśmy wykrywaniu trendów w odchyleniach od jakości.
Przeczytaj więcejAnaliza skutków fuzji operatorów telekomunikacyjnych
Dla Urzędu Komunikacji Elektronicznej przygotowaliśmy analizę wpływu konsolidacji operatorów telekomunikacyjnych na sytuację klientów detalicznych.
Przeczytaj więcejOcena skłonności do skorzystania z karty kredytowej
Dla jednego z banków zbudowaliśmy model pozwalający przewidzieć skłonność klientów do skorzystania z oferty na jeden z typów karty kredytowej.
Przeczytaj więcejOcena skłonności klientów do skorzystania z oferty na kredyt gotówkowy
Zbyt szerokie kierowanie kampanii powoduje, że komunikaty trafiają do klientów, którzy nie są zainteresowani ofertą. Tym samym „uodparniają” się oni na przekazy reklamowe. Odpowiedni dobór grupy docelowej kampanii pozwala rozwiązać ten problem i „przenieść” klientów do kampanii promujących produkt…
Przeczytaj więcejTworzenie rekomendacji produktowych
Jedna z największych firm z branży FMCG zleciła nam stworzenie systemu rekomendacji produktów, który realnie przełoży się na zwiększenie wartości koszyka.
Przeczytaj więcejRecovery modeling w windykacji
Przewidzenie wpłat oraz ich wartości pomogło zredukować koszty obsługi windykacji.
Przeczytaj więcejPredykcja poziomu akceptacji ceny
Dla jednej z największych firm z branży FMCG przygotowaliśmy rozwiązanie pozwalające określać w czasie rzeczywistym minimalny poziom rabatu, który skłoni danego klienta do zakupu danego produktu.
Przeczytaj więcejAktywizacja klientów i określenie prawdopodobieństwa powtórnego zakupu
Budowa modelu predykcyjnego dla zagadnienia aktywizacji klientów dla firmy wysyłkowej, komunikującej swoją ofertę klientom poprzez sezonowy katalog.
Przeczytaj więcejOptymalizacja działań windykacyjnych
Nasz klient stanął przed problemem oceny skuteczności poszczególnych elementów scenariuszy działań windykacyjnych.
Przeczytaj więcejPrzyspieszenie wpłat dla jednej z firm windykacyjnych
Krótki czas odzysku długu przekłada się nie tylko na atrakcyjność firmy dla potencjalnych klientów, ale także, ze względu na konstrukcję umów, ma bezpośredni wpływ na poziom marży z odzyskanego długu – firma windykacyjna ma zazwyczaj tylko 90 dni na jego obsługę.
Przeczytaj więcejIdentyfikacja samospłacających klientów dla firm windykacyjnych
Wyodrębnienie klientów, którzy będą samoczynnie spłacać długi, pozwala obniżyć koszty windykacji, zredukować zbędne działania i efektywnie zarządzać zasobami, kierując je na sprawy, które wymagają większego zaangażowania.
Przeczytaj więcejStworzenie metodyki wyceny dużego portfela długów
Standardowe metody wyceny pakietów długów okazały się niewystraczające w sytuacji, w której jeden z naszych klientów musiał podjąć decyzję o zakupie jednego z największych portfeli długów jakie wystawiono na sprzedaż w Polsce.
Przeczytaj więcejPoszerzenie grupy docelowej kampanii w oparciu o analizy eksploracyjne
Dla naszego Klienta przygotowaliśmy analizy eksploracyjne zmierzające do wykrycia możliwości i wsparcia decyzji o poszerzeniu bazy leadów kampanii sprzedażowej kredytu gotówkowego.
Przeczytaj więcejZwiększenie sprzedaży produktów inwestycyjnych
Głównym celem projektu było wytypowanie klientów, którzy będą skłonni do skorzystania z oferty lokaty strukturyzowanej.
Przeczytaj więcejAnaliza odchodzenia klientów
Przygotowaliśmy dla banku analizę odchodzenia klientów z segmentu mikroprzedsiębiorstw.
Przeczytaj więcejSegmentacja klientów w oparciu o korzystanie z usług konkurencji
Celem projektu było pogłębienie wiedzy o klientach i ich relacjach z innymi bankami.
Przeczytaj więcejZwiększenie efektywności kampanii sprzedażowej kredytu obrotowego
Celem naszego klienta było zwiększenie sprzedaży kredytów obrotowych i redukcja kosztów prowadzenia kampanii tego produktu.
Przeczytaj więcejZwiększenie efektywności kampanii sprzedażowej overdraftu
Przygotowaliśmy model na potrzeby kampanii oferującej limit w rachunku klientom mikro i MŚP.
Przeczytaj więcejZwiększenie korzystania z kart kredytowych
Głównym celem projektu było zwiększenie wykorzystania kart kredytowych i debetowych poprzez aktywizację klientów, którzy nie korzystali czynnie z tej formy płatności.
Przeczytaj więcejReaktywne oferowanie produktów
Zbudowanie modelu „Next best offer” pozwoliło dobrać spersonalizowane oferty dla klientów, którzy sami kontaktują się z bankiem.
Przeczytaj więcejSystem rekomendacji produktowych w B2B i ustalenie minimalnego rabatu
Projekt realizowany dla jednej z największych firm hurtowych z branży FMCG.
Przeczytaj więcejPrzewidywanie odejścia klienta
Dla ogólnopolskiej sieci sprzedaży hurtowej FMCG wdrożyliśmy model predykcyjny odchodzenia klientów.
Przeczytaj więcejZatrzymanie klientów przez dobór oferty
Bank wdrażał strategię utrzymania klientów z segmentu mikroprzedsiębiorstw i MŚP poprzez oferowanie im dodatkowych usług - w tym wypadku leasingu maszyn i samochodów.
Przeczytaj więcej