Autorzy

Strona główna Artykuły - taksonomia Autorzy Predictive Solutions

Szkolenia i seminaria > Szkolenia marketingowe

MC 2b /// marketingowe /// średniozaawansowany

Analityczny wybór grup docelowych do kampanii marketingu bezpośredniego

To kurs dotyczący praktycznych aspektów analitycznego wyboru grup docelowych do kampanii marketingu bezpośredniego. Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z możliwościami wykorzystania technik sztucznej inteligencji w tym obszarze. Adresujmy go do osób, które zajmują się tworzeniem grup docelowych lub są zaangażowane w operacyjną realizację kampanii.

Przeczytaj więcej
MC 2 /// marketingowe /// średniozaawansowany

Analiza rynku przy użyciu technik wielowymiarowych

Prezentowane na kursie techniki wielowymiarowe takie jak: regresja, analiza głównych składowych, czy analiza czynnikowa, pozwalają uwzględnić wiele cech opisujących zjawiska i wydobyć ukrytą w nich strukturę zależności. Jest to przydatne w analizach marketingowych, gdzie opisujemy zachowania, preferencje i postawy klientów za pomocą wielu powiązanych zmiennych.

Przeczytaj więcej
MC 3b /// marketingowe /// zaawansowany

Kształtowanie produktów i segmentacja rynku w oparciu o preferencje konsumentów

Kurs koncentruje się na praktycznych aspektach analizy i oceny preferencji produktowych konsumentów. Zadaniem tego szkolenia jest też pokazanie jak wyodrębniać segmenty klientów na podstawie wyników analizy preferencji produktowych. W jego trakcie omówiona zostanie analiza łącznego oddziaływania cech (conjoint) oraz hierarchiczna analiza skupień i analiza k-średnich.

Przeczytaj więcej
MC 3a /// marketingowe /// zaawansowany

Pozycjonowanie z wykorzystaniem map percepcyjnych i technik skalowania optymalnego

Kurs jest adresowany do osób zainteresowanych prowadzeniem analizy marketingowych mających na celu porównanie pozycji rynkowej marek i produktów z użyciem biplotów. Zadaniem kursu jest pokazanie procesu tworzenia map percepcyjnych z użyciem technik wielowymiarowych takich jak: analiza korespondencji, czy analiza głównych składowych dla zmiennych jakościowych.

Przeczytaj więcej
MC 1 /// marketingowe /// podstawowy

Przygotowywanie danych, podstawowe analizy, raporty

Kurs ten uczy jak szybko i skutecznie przeprowadzać analizę danych i przygotowywać raporty z analiz marketingowych. Opierając się na praktycznych przykładach, prezentuje kolejne etapy pracy analityka od przygotowania danych, do przeprowadzania podstawowych analiz i przygotowania raportów. Dużo uwagi zostanie poświęcone interpretacji i wyciąganiu wniosków z analizy.

Przeczytaj więcej
MC 2a /// marketingowe /// średniozaawansowany

Segmentacja rynku i profilowanie klientów

Zadaniem kursu jest pokazanie, na których etapach procesu segmentacji i profilowania mogą zostać wykorzystane takie techniki jak: hierarchiczna analiza skupień, metoda k-średnich i drzewa klasyfikacyjne. Celem tego szkolenia jest też zapoznanie uczestników z analitycznymi metodami oceny jakości segmentacji oraz określania profili klientów wpadających do segmentów.

Przeczytaj więcej

Szkolenia i seminaria > Szkolenia statystyczne

ST 3b /// statystyczne /// zaawansowany

Analiza szeregów czasowych i prognozowanie

Zaawansowane szkolenie dla osób chcących przewidywać zmienność zjawisk w czasie. Kurs ten koncentruje się takich technikach jak wygładzanie wykładnicze oraz model ARIMA. Przewidywanie przyszłych wartości zjawiska odbywać się będzie zarówno na podstawie jego wartości z okresów poprzedzający prognozy, jak i z użyciem dodatkowych predyktorów i czynników jakościowych.

Przeczytaj więcej
ST 2 /// statystyczne /// średniozaawansowany

Budowanie modeli predykcyjnych z użyciem klasycznych technik statystycznych

Zadaniem kursu jest przybliżenie uczestnikom technik wielowymiarowych, które mogą być wykorzystywane do budowania modeli przewidujących wartości obserwacji lub klasyfikujących je do z góry założonych grup. Tematyka kursu obejmuje takie techniki analityczne jak: analiza regresji liniowej, regresja logistyczna, analiza dyskryminacyjna.

Przeczytaj więcej
ST 3a /// statystyczne /// zaawansowany

Budowanie modeli predykcyjnych z użyciem technik maszynowego uczenia

Zaawansowany kurs dla osób chcących używać do budowy modeli predykcyjnych technik maszynowego uczenia i sztucznej inteligencji. Zadaniem tego szkolenia jest wyjście poza klasyczne technik statystyczne i pokazanie możliwości, jakie oferują w analizie danych sieci neuronowe i drzewa decyzyjne. Techniki te mogą być wykorzystywane do klasyfikacji lub predykcji.

Przeczytaj więcej
ST 1 /// statystyczne /// podstawowy

Podstawy statystyki dla każdego

Kurs ma na celu wprowadzenie uczestników w arkana statystyki. Obejmuje swym zakresem: statystyki opisowe, testowanie hipotez statystycznych i prostą analizę współzależności. Uczy jak samodzielnie radzić sobie z podstawowymi analizami statystycznymi spotykanymi w praktyce i dać mocne podstawy do dalszego eksplorowania tematyki zaawansowanych technik statystycznych.

Przeczytaj więcej
ST 1a /// statystyczne /// podstawowy

Podstawy statystyki dla każdego w R

Zadaniem szkolenia jest wtajemniczenie uczestników w podstawy statystyki z wykorzystaniem języka R. Tematyka kursu obejmuje opis statystyczny jednej zmiennej oraz badanie współzależności między zmiennymi przy uwzględnieniu ich różnego poziomu pomiaru. Szkolenie pokazuje jak w prawidłowy sposób korzystać z metod statystycznych, biorąc pod uwagę jakość danych. 

Przeczytaj więcej
ST 2a /// statystyczne /// średniozaawansowany

Wizualizacja informacji z użyciem raportów tabelarycznych i wykresów

Kurs koncentruje się na omówieniu zasad wizualizacji informacji pochodzących z analiz ilościowych. Uczy jak wizualizować miary statystyczne od prostych statystyk opisowych, do złożonych wyników analiz wielowymiarowych. W trakcie szkolenia na praktycznych przykładach omówione zostaną zagadnienia związane tworzeniem i komunikowaniem wyników za pomocą tabel i wykresów.

Przeczytaj więcej

Blog

Automatyczne modelowanie liniowe – modele zespolone

Automatyczne modelowanie liniowe – modele zespolone

Główna idea polega na wykorzystaniu kilku różnych modeli, z których każdy ma swój błąd predykcji, tak aby ten błąd zredukować.

Przeczytaj więcej
Dominanta, mediana i średnia – miary tendencji centralnej

Dominanta, mediana i średnia – miary tendencji centralnej

Miary tendencji centralnej pozwalają odpowiedzieć na pytanie jaka wartość jest typowa dla badanej zmiennej. Podstawowymi miarami tendencji centralnej jest dominanta, mediana oraz średnia arytmetyczna.

Przeczytaj więcej
Dziennik sesji, czyli jak powrócić do zapomnianej analizy

Dziennik sesji, czyli jak powrócić do zapomnianej analizy

Każdą analizę, a nawet dane, które do niej posłużyły, można dokładnie odtworzyć.

Przeczytaj więcej
Ile wart jest ten samochód – o doborze zmiennych w modelowaniu liniowym

Ile wart jest ten samochód – o doborze zmiennych w modelowaniu liniowym

Druga część serii serię poświęconej procedurze Automatycznego modelowania liniowego.

Przeczytaj więcej

Szkolenia i seminaria > Szkolenia predykcyjne

DM 3 /// predykcyjne /// zaawansowany

Eksploracja danych z wykorzystaniem indukcji reguł asocjacyjnych, automatycznej budowy modeli

Celem szkolenia jest wprowadzenie uczestników w tajniki modelowania od wyboru predyktorów, przez wybór algorytmu, aż do oceny wyników modelu. Kurs skupia się na analizie zależności w danych zarówno na podstawie klasycznych technik korelacyjnych, jak i algorytmów indukcji reguł asocjacyjnych i sekwencyjnych opartych o techniki maszynowego uczenia.

Przeczytaj więcej
DM 3c /// predykcyjne /// zaawansowany

Grupowanie z wykorzystaniem k-średnich, sieci Kohonena i dwustopniowego grupowania

Szkolenie poświęcone jest praktycznym aspektom wykorzystania technik analitycznych dedykowanych do wyodrębniania segmentów w danych. Omawiane w trakcie kursu techniki grupowania bez nauczyciela mogą okazać się kluczowe ustaleniu liczby i wielkości grup oraz w zrozumieniu zróżnicowania pomiędzy segmentami klientów lub podobieństw w ich obrębie.

Przeczytaj więcej
DM 1 /// predykcyjne /// podstawowy

Metodyka projektów, przygotowanie danych i wprowadzenie do modelowania

Kurs jest adresowany do osób chcących poznać specyfikę projektów data mining i data science. Przedstawia zagadnienia projektowe w szerszym kontekście i pokazuje wykorzystanie modeli predykcyjnych w procesach decyzyjnych w organizacjach. Omawia wpływ organizacji i jakości danych na efektywność działania technik maszynowego uczenia i sztucznej inteligencji.

Przeczytaj więcej
DM 3b /// predykcyjne /// zaawansowany

Predykcja z wykorzystaniem sieci neuronowych i drzew decyzyjnych

Jest to kurs budowy modeli predykcyjnych z wykorzystaniem technik maszynowego uczenia oraz sztucznej inteligencji. Szkolenie obejmuje naukę algorytmów drzew decyzyjnych i sieci neuronowych zarówno na poziomie teoretycznym, jak i praktycznym. Kurs skupia się także na kwestiach związanych z przygotowaniem danych oraz wdrażaniem modeli w procesy analityczne.

Przeczytaj więcej
DM 3e /// predykcyjne /// zaawansowany

Predykcja z wykorzystaniem technik dostępnych w scikit-learn i Spark

Szkolenie poświęcone jest nowoczesnym algorytmom data mining oraz data science zaimplementowanych w środowisku PS CLEMENTINE PRO / IBM SPSS Modeler, a pochodzącym z Apache Spark oraz biblioteki scikit-learn. Pozwala uczestnikom na naukę wykorzystania alternatywnych algorytmów analitycznych, bez znajomości języka programowania Python.

Przeczytaj więcej
DM 3a /// predykcyjne /// zaawansowany

Predykcja z wykorzystaniem technik regresji liniowej i regresji logistycznej

Szkolenie poświęcone jest klasycznym technikom, które są podstawą zrozumienia predykcji otrzymywanych technikami maszynowego uczenia. Kurs ma pomóc w efektywnym starcie z predykcją opartą o modele regresji liniowej i regresji logistycznej. Uczestnik dowie się jak budować modele, interpretować oszacowane równania, a także oceniać jakość predykcji.

Przeczytaj więcej
DM 3d /// predykcyjne /// zaawansowany

Prognozowanie z wykorzystaniem analizy szeregów czasowych

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z różnymi metodami stosowanymi w predykcji szeregów czasowych, a także wykorzystanie tych informacji w procesie automatycznym. Kurs prezentuje takie techniki jak wygładzanie wykładnicze, czy model ARIMA. Uczymy także jak prognozować zjawisko w oparciu o dane historyczne i wykorzystanie dodatkowych predyktorów.

Przeczytaj więcej

Szkolenia i seminaria > Szkolenia ankietowe

AN 3 /// ankietowe /// zaawansowany

Losowanie prób, ważenie, analiza braków danych

Kurs koncentruje się na istotnych obszarach badań ankietowych, takich jak: losowanie prób i wypływ schematu losowania na prowadzone analizy oraz ocena wpływu braków danych na wyniki analiz i metody podstawianie za braki danych wartości oszacowanych (imputacja). Omawiane zagadnienia są kluczowe dla zapewnienia możliwości uogólniania wyników z próby na populację.

Przeczytaj więcej
AN 2 /// ankietowe /// średniozaawansowany

Metodyka prowadzenia badań, raporty tabelaryczne i wykresy

Kurs ten daje uczestnikom możliwość zapoznania się lub przypomnienia zagadnień związanych z metodyką badań ankietowych. Omawiana są zarówno aspekty teoretyczne, jak i ich przełożenie na praktykę. Drugim istotnym tematem szkolenia jest zapoznanie uczestników z zaawansowanymi technikami raportowania tabelarycznego wykorzystywanymi w badaniach ankietowych.

Przeczytaj więcej
AN 1 /// ankietowe /// podstawowy

Opis i przygotowanie danych, sprawdzanie poprawności oraz podstawowe analizy

W trakcie realizacji badań ankietowych stajemy przed wieloma problemami w rodzaju: jak zamienić informacje z ankiet na plik danych, jakich technik analizy użyć, jak poradzić sobie z błędnymi danymi, czy też jak przygotować raport. Kurs ten pokazuje, jak rozwiązywać problemy powstające w procesie przygotowania i analizy danych pochodzących z badań ankietowych.

Przeczytaj więcej
AN 2a /// ankietowe /// średniozaawansowany

Projektowanie kwestionariuszy i wprowadzanie danych

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z procesem budowy ankiet i zasadami konstrukcji narzędzi do wprowadzania danych z użyciem programu PS QUAESTIO PRO. Poruszone zostaną zagadnienia dotyczące: tworzenia pytań, kontroli układu kwestionariusza, budowy reguł sprawdzających poprawność wprowadzania danych oraz wprowadzania danych z badań ankietowych.

Przeczytaj więcej

Szkolenia i seminaria > Szkolenia obsługowe

OB 1a /// obsługowe /// podstawowy

PS CLEMENTINE PRO / IBM SPSS Modeler. Przygotowanie danych, budowa modeli i zarządzanie procesami

Szkolenie koncentruje się na efektywnym projektowaniu i zarządzaniu procesami analitycznymi. Oprócz obsługi IBM SPSS Modeler uczestnicy nauczą się wykorzystywać repozytorium systemu PS CLEMENTINE PRO oraz jego możliwości w zakresie pracy grupowej. Kurs przeznaczony jest dla osób, które chcą poznać możliwości wdrażania, automatyzacji i monitorowania procesów.

Przeczytaj więcej
OB 3b /// obsługowe /// zaawansowany

PS CLEMENTINE PRO / IBM SPSS Modeler. Wykorzystanie języka Python

Kurs przygotowuje użytkowników IBM SPSS Modeler do pracy ze skryptami języka Python. Skrypty te pozwalają na oprogramowanie automatycznych zmian w ustawieniach węzłów i budowie strumienia. Uczestnicy szkolenia nauczą się także obsługi węzłów rozszerzeń, które są pomocne w rozbudowie procesów analitycznych o funkcjonalności dostępne poprzez framework Spark.

Przeczytaj więcej
OB 3c /// obsługowe /// zaawansowany

PS CLEMENTINE PRO / IBM SPSS Modeler. Wykorzystanie języka R

Celem kursu jest przygotowanie uczestników do integracji obu środowisk oraz nauka korzystania z rozszerzeń R. W trakcie szkolenia pokażemy możliwości wykorzystania rozszerzeń R na każdym etapie procesu analitycznego: od wczytania danych, poprzez ich transformacje, modelowanie, aż po pracę z obiektami wynikowymi. Pokażemy także, w jaki sposób projektować własne węzły.

Przeczytaj więcej
OB 1 /// obsługowe /// podstawowy

PS IMAGO PRO / IBM SPSS Statistics. Praca z danymi i obiektami wynikowymi

Celem szkolenia jest zapoznanie jego uczestników z oprogramowaniem w zakresie pozwalającym na efektywny start. Kurs poprzez praktyczne przykłady prezentuje kolejne kroki, które wykonuje analityk: od wprowadzania danych i ich opisu poprzez transformacje, nieodzowne przy przygotowaniu danych do analizy, kończąc na podstawowych metodach analizy i raportowania.

Przeczytaj więcej
OB 2a /// obsługowe /// średniozaawansowany

PS IMAGO PRO / IBM SPSS Statistics. Praca z danymi, wizualizacje, tworzenie i publikowanie raportów

Zadaniem szkolenia jest przygotowanie pełnego procesu analitycznego od analizy danych do raportowania wyników w jednym kompleksowym narzędziu. Kurs omawia poszczególne etapy analizy: od importu i przygotowania danych, poprzez wizualizację wyników, aż do publikacji raportu i automatyzacji jego tworzenia. Pokazuje jak przygotować raporty tradycyjne lub typu dashboard.

Przeczytaj więcej
OB 2 /// obsługowe /// średniozaawansowany

PS IMAGO PRO / IBM SPSS Statistics. Praca z językiem poleceń, makrodefinicje, tryb wsadowy

Na tym szkoleniu uczestnicy uczą się korzystać z zaawansowanych poleceń i funkcji potrzebnych do przyspieszenia pracy i automatyzacji zadań powtarzalnych, od pobrania danych, poprzez ich przygotowanie i analizę, aż do raportowania. Tematy omawiane w trakcie kursu umożliwiają lepsze poznanie języka poleceń – „narzędzia” umożliwiającego automatyzację pracy z programem.

Przeczytaj więcej
OB 3 /// obsługowe /// zaawansowany

PS IMAGO PRO / IBM SPSS Statistics. Wykorzystanie języka Python

Szkolenie to poświęcone jest wykorzystaniu języka Python do automatyzacji zadań rutynowych, edycji raportów, czy dodawania interfejsów do własnych procedur analitycznych. Kurs ten uczy tworzyć skrypty zmieniające zawartość i sposób prezentacji wyników w oknie wynikowym programu. Pokazuje też jak budować skrypty pozwalające na dynamiczne generowanie poleceń programu.

Przeczytaj więcej
OB 3a /// obsługowe /// zaawansowany

PS IMAGO PRO / IBM SPSS Statistics. Wykorzystanie języka R

Celem tego szkolenia jest zapoznanie uczestników z możliwościami modyfikacji i rozszerzenia funkcjonalności oprogramowania za pomocą skryptów przygotowanych w języku R. Szkolenie skierowane jest do osób, które chcą poszerzyć swoje analizy o dodatkowe, funkcje i techniki statystyczne dostępne w R wykorzystując w tym celu jedno, zintegrowane środowisko pracy.

Przeczytaj więcej
OB 1b /// obsługowe /// podstawowy

R. Podstawy działania języka, praca z danymi i obiektami wynikowymi

Szkolenie ma pozwolić na sprawne poruszanie się po środowisku R, którego składowymi są język, platforma programistyczna oraz zbiór pakietów oferujących dodatkowe funkcjonalności. Kurs obejmuje różne aspekty pracy: od omówienia sposobu działania języka R, poprzez przetwarzanie i operacje na różnych typach danych, do wizualizacji wyników oraz elementów automatyzacji.

Przeczytaj więcej
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe