OB 1 /// obsługowe /// podstawowy
PS IMAGO PRO / IBM SPSS Statistics. Praca z danymi i obiektami wynikowymi
Celem szkolenia jest zapoznanie jego uczestników z oprogramowaniem w zakresie pozwalającym na efektywny start. Kurs poprzez praktyczne przykłady prezentuje kolejne kroki, które wykonuje analityk: od wprowadzania danych i ich opisu poprzez transformacje, nieodzowne przy przygotowaniu danych do anali…
Przeczytaj więcejOB 1a /// obsługowe /// podstawowy
PS CLEMENTINE PRO / IBM SPSS Modeler. Przygotowanie danych, budowa modeli i zarządzanie procesami
Szkolenie koncentruje się na efektywnym projektowaniu i zarządzaniu procesami analitycznymi. Oprócz obsługi IBM SPSS Modeler uczestnicy nauczą się wykorzystywać repozytorium systemu PS CLEMENTINE PRO oraz jego możliwości w zakresie pracy grupowej. Kurs przeznaczony jest dla osób, które chcą poznać …
Przeczytaj więcejOB 1b /// obsługowe /// podstawowy
R. Podstawy działania języka, praca z danymi i obiektami wynikowymi
Szkolenie ma pozwolić na sprawne poruszanie się po środowisku R, którego składowymi są język, platforma programistyczna oraz zbiór pakietów oferujących dodatkowe funkcjonalności. Kurs obejmuje różne aspekty pracy: od omówienia sposobu działania języka R, poprzez przetwarzanie i operacje na różnych …
Przeczytaj więcejOB 2 /// obsługowe /// średniozaawansowany
PS IMAGO PRO / IBM SPSS Statistics. Praca z językiem poleceń, makrodefinicje, tryb wsadowy
Na tym szkoleniu uczestnicy uczą się korzystać z zaawansowanych poleceń i funkcji potrzebnych do przyspieszenia pracy i automatyzacji zadań powtarzalnych, od pobrania danych, poprzez ich przygotowanie i analizę, aż do raportowania. Tematy omawiane w trakcie kursu umożliwiają lepsze poznanie języka …
Przeczytaj więcejOB 2a /// obsługowe /// średniozaawansowany
PS IMAGO PRO / IBM SPSS Statistics. Praca z danymi, wizualizacje, tworzenie i publikowanie raportów
Zadaniem szkolenia jest przygotowanie pełnego procesu analitycznego od analizy danych do raportowania wyników w jednym kompleksowym narzędziu. Kurs omawia poszczególne etapy analizy: od importu i przygotowania danych, poprzez wizualizację wyników, aż do publikacji raportu i automatyzacji jego tworz…
Przeczytaj więcejOB 3 /// obsługowe /// zaawansowany
PS IMAGO PRO / IBM SPSS Statistics. Wykorzystanie języka Python
Szkolenie to poświęcone jest wykorzystaniu języka Python do automatyzacji zadań rutynowych, edycji raportów, czy dodawania interfejsów do własnych procedur analitycznych. Kurs ten uczy tworzyć skrypty zmieniające zawartość i sposób prezentacji wyników w oknie wynikowym programu. Pokazuje też jak bu…
Przeczytaj więcejOB 3a /// obsługowe /// zaawansowany
PS IMAGO PRO / IBM SPSS Statistics. Wykorzystanie języka R
Celem tego szkolenia jest zapoznanie uczestników z możliwościami modyfikacji i rozszerzenia funkcjonalności oprogramowania za pomocą skryptów przygotowanych w języku R. Szkolenie skierowane jest do osób, które chcą poszerzyć swoje analizy o dodatkowe, funkcje i techniki statystyczne dostępne w R wy…
Przeczytaj więcejOB 3b /// obsługowe /// zaawansowany
PS CLEMENTINE PRO / IBM SPSS Modeler. Wykorzystanie języka Python
Kurs przygotowuje użytkowników IBM SPSS Modeler do pracy ze skryptami języka Python. Skrypty te pozwalają na oprogramowanie automatycznych zmian w ustawieniach węzłów i budowie strumienia. Uczestnicy szkolenia nauczą się także obsługi węzłów rozszerzeń, które są pomocne w rozbudowie procesów analit…
Przeczytaj więcejOB 3c /// obsługowe /// zaawansowany
PS CLEMENTINE PRO / IBM SPSS Modeler. Wykorzystanie języka R
Celem kursu jest przygotowanie uczestników do integracji obu środowisk oraz nauka korzystania z rozszerzeń R. W trakcie szkolenia pokażemy możliwości wykorzystania rozszerzeń R na każdym etapie procesu analitycznego: od wczytania danych, poprzez ich transformacje, modelowanie, aż po pracę z obiekta…
Przeczytaj więcejST 1 /// statystyczne /// podstawowy
Podstawy statystyki dla każdego
Kurs ma na celu wprowadzenie uczestników w arkana statystyki. Obejmuje swym zakresem: statystyki opisowe, testowanie hipotez statystycznych i prostą analizę współzależności. Uczy jak samodzielnie radzić sobie z podstawowymi analizami statystycznymi spotykanymi w praktyce i dać mocne podstawy do dal…
Przeczytaj więcejST 1a /// statystyczne /// podstawowy
Podstawy statystyki dla każdego w R
Zadaniem szkolenia jest wtajemniczenie uczestników w podstawy statystyki z wykorzystaniem języka R. Tematyka kursu obejmuje opis statystyczny jednej zmiennej oraz badanie współzależności między zmiennymi przy uwzględnieniu ich różnego poziomu pomiaru. Szkolenie pokazuje jak w prawidłowy sposób korz…
Przeczytaj więcejST 2 /// statystyczne /// średniozaawansowany
Budowanie modeli predykcyjnych z użyciem klasycznych technik statystycznych
Zadaniem kursu jest przybliżenie uczestnikom technik wielowymiarowych, które mogą być wykorzystywane do budowania modeli przewidujących wartości obserwacji lub klasyfikujących je do z góry założonych grup. Tematyka kursu obejmuje takie techniki analityczne jak: analiza regresji liniowej, regresja l…
Przeczytaj więcejST 2a /// statystyczne /// średniozaawansowany
Wizualizacja informacji z użyciem raportów tabelarycznych i wykresów
Kurs koncentruje się na omówieniu zasad wizualizacji informacji pochodzących z analiz ilościowych. Uczy jak wizualizować miary statystyczne od prostych statystyk opisowych, do złożonych wyników analiz wielowymiarowych. W trakcie szkolenia na praktycznych przykładach omówione zostaną zagadnienia zwi…
Przeczytaj więcejST 3a /// statystyczne /// zaawansowany
Budowanie modeli predykcyjnych z użyciem technik maszynowego uczenia
Zaawansowany kurs dla osób chcących używać do budowy modeli predykcyjnych technik maszynowego uczenia i sztucznej inteligencji. Zadaniem tego szkolenia jest wyjście poza klasyczne technik statystyczne i pokazanie możliwości, jakie oferują w analizie danych sieci neuronowe i drzewa decyzyjne. Techni…
Przeczytaj więcejST 3b /// statystyczne /// zaawansowany
Analiza szeregów czasowych i prognozowanie
Zaawansowane szkolenie dla osób chcących przewidywać zmienność zjawisk w czasie. Kurs ten koncentruje się takich technikach jak wygładzanie wykładnicze oraz model ARIMA. Przewidywanie przyszłych wartości zjawiska odbywać się będzie zarówno na podstawie jego wartości z okresów poprzedzający prognozy…
Przeczytaj więcejAN 1 /// ankietowe /// podstawowy
Opis i przygotowanie danych, sprawdzanie poprawności oraz podstawowe analizy
W trakcie realizacji badań ankietowych stajemy przed wieloma problemami w rodzaju: jak zamienić informacje z ankiet na plik danych, jakich technik analizy użyć, jak poradzić sobie z błędnymi danymi, czy też jak przygotować raport. Kurs ten pokazuje, jak rozwiązywać problemy powstające w procesie pr…
Przeczytaj więcejAN 2 /// ankietowe /// średniozaawansowany
Metodyka prowadzenia badań, raporty tabelaryczne i wykresy
Kurs ten daje uczestnikom możliwość zapoznania się lub przypomnienia zagadnień związanych z metodyką badań ankietowych. Omawiana są zarówno aspekty teoretyczne, jak i ich przełożenie na praktykę. Drugim istotnym tematem szkolenia jest zapoznanie uczestników z zaawansowanymi technikami raportowania …
Przeczytaj więcejAN 2a /// ankietowe /// średniozaawansowany
Projektowanie kwestionariuszy i wprowadzanie danych
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z procesem budowy ankiet i zasadami konstrukcji narzędzi do wprowadzania danych z użyciem programu PS QUAESTIO PRO. Poruszone zostaną zagadnienia dotyczące: tworzenia pytań, kontroli układu kwestionariusza, budowy reguł sprawdzających poprawność wprowadza…
Przeczytaj więcejAN 3 /// ankietowe /// zaawansowany
Losowanie prób, ważenie, analiza braków danych
Kurs koncentruje się na istotnych obszarach badań ankietowych, takich jak: losowanie prób i wypływ schematu losowania na prowadzone analizy oraz ocena wpływu braków danych na wyniki analiz i metody podstawianie za braki danych wartości oszacowanych (imputacja). Omawiane zagadnienia są kluczowe dla …
Przeczytaj więcejMC 1 /// marketingowe /// podstawowy
Przygotowywanie danych, podstawowe analizy, raporty
Kurs ten uczy jak szybko i skutecznie przeprowadzać analizę danych i przygotowywać raporty z analiz marketingowych. Opierając się na praktycznych przykładach, prezentuje kolejne etapy pracy analityka od przygotowania danych, do przeprowadzania podstawowych analiz i przygotowania raportów. Dużo uwag…
Przeczytaj więcejMC 2 /// marketingowe /// średniozaawansowany
Analiza rynku przy użyciu technik wielowymiarowych
Prezentowane na kursie techniki wielowymiarowe takie jak: regresja, analiza głównych składowych, czy analiza czynnikowa, pozwalają uwzględnić wiele cech opisujących zjawiska i wydobyć ukrytą w nich strukturę zależności. Jest to przydatne w analizach marketingowych, gdzie opisujemy zachowania, prefe…
Przeczytaj więcejMC 2a /// marketingowe /// średniozaawansowany
Segmentacja rynku i profilowanie klientów
Zadaniem kursu jest pokazanie, na których etapach procesu segmentacji i profilowania mogą zostać wykorzystane takie techniki jak: hierarchiczna analiza skupień, metoda k-średnich i drzewa klasyfikacyjne. Celem tego szkolenia jest też zapoznanie uczestników z analitycznymi metodami oceny jakości seg…
Przeczytaj więcejMC 2b /// marketingowe /// średniozaawansowany
Analityczny wybór grup docelowych do kampanii marketingu bezpośredniego
To kurs dotyczący praktycznych aspektów analitycznego wyboru grup docelowych do kampanii marketingu bezpośredniego. Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z możliwościami wykorzystania technik sztucznej inteligencji w tym obszarze. Adresujmy go do osób, które zajmują się tworzeniem grup docelo…
Przeczytaj więcejMC 3a /// marketingowe /// zaawansowany
Pozycjonowanie z wykorzystaniem map percepcyjnych i technik skalowania optymalnego
Kurs jest adresowany do osób zainteresowanych prowadzeniem analizy marketingowych mających na celu porównanie pozycji rynkowej marek i produktów z użyciem biplotów. Zadaniem kursu jest pokazanie procesu tworzenia map percepcyjnych z użyciem technik wielowymiarowych takich jak: analiza korespondencj…
Przeczytaj więcejMC 3b /// marketingowe /// zaawansowany
Kształtowanie produktów i segmentacja rynku w oparciu o preferencje konsumentów
Kurs koncentruje się na praktycznych aspektach analizy i oceny preferencji produktowych konsumentów. Zadaniem tego szkolenia jest też pokazanie jak wyodrębniać segmenty klientów na podstawie wyników analizy preferencji produktowych. W jego trakcie omówiona zostanie analiza łącznego oddziaływania ce…
Przeczytaj więcejDM 1 /// predykcyjne /// podstawowy
Metodyka projektów, przygotowanie danych i wprowadzenie do modelowania
Kurs jest adresowany do osób chcących poznać specyfikę projektów data mining i data science. Przedstawia zagadnienia projektowe w szerszym kontekście i pokazuje wykorzystanie modeli predykcyjnych w procesach decyzyjnych w organizacjach. Omawia wpływ organizacji i jakości danych na efektywność dział…
Przeczytaj więcejDM 2 /// predykcyjne /// średniozaawansowany
Zrozumienie, ocena jakości i przygotowanie danych do modelowania
Kurs koncentruje się na zagadnieniach związanych z dogłębnym zrozumieniem znaczenia danych, oceną ich jakości oraz relacji w nich występujących. Omawia także różne aspekty przygotowania danych do budowy modeli predykcyjnych w obszarach data mining i data science, a także poprawy jakości danych na p…
Przeczytaj więcejDM 3 /// predykcyjne /// zaawansowany
Eksploracja danych z wykorzystaniem indukcji reguł asocjacyjnych, automatycznej budowy modeli
Celem szkolenia jest wprowadzenie uczestników w tajniki modelowania od wyboru predyktorów, przez wybór algorytmu, aż do oceny wyników modelu. Kurs skupia się na analizie zależności w danych zarówno na podstawie klasycznych technik korelacyjnych, jak i algorytmów indukcji reguł asocjacyjnych i sekwe…
Przeczytaj więcejDM 3a /// predykcyjne /// zaawansowany
Predykcja z wykorzystaniem technik regresji liniowej i regresji logistycznej
Szkolenie poświęcone jest klasycznym technikom, które są podstawą zrozumienia predykcji otrzymywanych technikami maszynowego uczenia. Kurs ma pomóc w efektywnym starcie z predykcją opartą o modele regresji liniowej i regresji logistycznej. Uczestnik dowie się jak budować modele, interpretować oszac…
Przeczytaj więcejDM 3b /// predykcyjne /// zaawansowany
Predykcja z wykorzystaniem sieci neuronowych i drzew decyzyjnych
Jest to kurs budowy modeli predykcyjnych z wykorzystaniem technik maszynowego uczenia oraz sztucznej inteligencji. Szkolenie obejmuje naukę algorytmów drzew decyzyjnych i sieci neuronowych zarówno na poziomie teoretycznym, jak i praktycznym. Kurs skupia się także na kwestiach związanych z przygotow…
Przeczytaj więcejDM 3c /// predykcyjne /// zaawansowany
Grupowanie z wykorzystaniem k-średnich, sieci Kohonena i dwustopniowego grupowania
Szkolenie poświęcone jest praktycznym aspektom wykorzystania technik analitycznych dedykowanych do wyodrębniania segmentów w danych. Omawiane w trakcie kursu techniki grupowania bez nauczyciela mogą okazać się kluczowe ustaleniu liczby i wielkości grup oraz w zrozumieniu zróżnicowania pomiędzy segm…
Przeczytaj więcejDM 3d /// predykcyjne /// zaawansowany
Prognozowanie z wykorzystaniem analizy szeregów czasowych
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z różnymi metodami stosowanymi w predykcji szeregów czasowych, a także wykorzystanie tych informacji w procesie automatycznym. Kurs prezentuje takie techniki jak wygładzanie wykładnicze, czy model ARIMA. Uczymy także jak prognozować zjawisko w oparciu o d…
Przeczytaj więcejDM 3e /// predykcyjne /// zaawansowany
Predykcja z wykorzystaniem technik dostępnych w scikit-learn i Spark
Szkolenie poświęcone jest nowoczesnym algorytmom data mining oraz data science zaimplementowanych w środowisku PS CLEMENTINE PRO / IBM SPSS Modeler, a pochodzącym z Apache Spark oraz biblioteki scikit-learn. Pozwala uczestnikom na naukę wykorzystania alternatywnych algorytmów analitycznych, bez zna…
Przeczytaj więcej